Hej allihopa!
Vad skönt att ni har hittat hit till min blogg, trots att jag under flera dagar inte har uppdaterat någonting. Jag ber om ursäkt, men som ni förstår är det svårt att hinna med - och svårt att alltid ha något att skriva.
.
De senaste dagarna har varit riktigt, riktigt sköna i alla fall. Hoppas eran helg var fantastisk också. . Som jag berättade om i förra inlägget var hela det gamla gänget hemma i Uddevalla igen. Det var sjukt skoj att träffa dem igen och få igång det det gamla "surret" som Arne Weises son så vackert skulle uttryckt det. Med två utgångar i bagaget och en massa kaffe och skratt i solen blev min helg den bästa på länge. Skoj!
.
.
Imorgon bär det återigen väg till studion i Göteborg. Sist gång började vi spela in en av de nyare låtarna, men än är det mycket kvar att göra på den. Den är lite annorlunda mot vad jag gjort tidigare, men jag tror att det bara är bra. Ingenting går emot variering! ELLER HUR? TJOHO! haha, jaja. Nog om det.
.
.
.
Jag spelar som sagt i Uddevalla på torsdag 19:00, och har svårt för att välja vilka 4 låtar jag skall sjunga. (btw stänger butikerna 20:00, inte öppnar som jag råkade skriva i förra inlägget) Jag vill gärna att det finns en röd tråd i låtarna, så att man kan ha ett relevant mellansnack så jag letar lite överallt efter sköna låtar. När jag glider runt på youtube och lyssnar blir jag riktigt ledsen. Fenomenet är välkänt - Men jag blir lika förvånad varje gång över saker som folk kan skriva. Internetmobbningen. Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur människor vill vara så elaka på internet. Det är och kommer för alltid vara en gåta för mig, och jag hoppas att ni känner samma sak.
.
När jag blev topp 11 i Idol fick vi höra tidigt att vi inte skulle läsa det som skrivs om oss på internet. "det finns sådant folk överallt" var kommentaren vi fick. Jag skulle aldrig någonsin skriva något illa utan konstruktiv grund till någon - men det finns det folk som gör. Och många är dem. Är kanske du en av dem? Om du är det så tycker jag att du ska tänka över det ett par gånger. Ingen - och verkligen ingen - blir gladare av att hålla på så. Jag tycker det är så mycket roligare och gladare om folk är glada och snälla. Ingen är perfekt, och alla gör misstag. Men att medvetet göra dem är galenskap i mina öron.
.
.
Men, åter till det jag ville: Vilka låtar tycker ni att jag skall sjunga? har ni några goa låtar på lager som ni tror skulle passa mig ensam med en gitarr? Hör gärna av er! :)
.
Kram på ni. Ni är sköna!
/ Daniel Norberg

Kommentarer
Postat av: johanna

nått från phil wickham! :D

2011-03-28 @ 19:12:56
Postat av: Julia

The Script - Breakeven

Sailship - Eighteen Forever

Oasis - Wonderwall

Snow Patrol - Chasing Cars

Christian Walz - Wonderchild



Några av mina favoriter!

2011-03-28 @ 19:13:23
Postat av: Jenny

high and dry! bättre än originalet!

2011-03-28 @ 19:14:05
URL: http://nattkatten.blogg.se/
Postat av: Uddevalla Sara Du Vet ;)

Visst är det underbart väder? :D förutom igår då -.-

Men men.. Jag vet inte riktigt vilka låtar du kan sjunga på tors.. men... kanske.. nej. jag vet inte xDD

ha det bra! vi syns på torsdag! :D<3

2011-03-28 @ 19:14:26
URL: http://sarabergstrom.bloggplatsen.se
Postat av: Anna

daniel, du är så bra på att skriva när du väl skriver! :) tro mig jag vet hur förjäävligt det är att bli mobbad på internet. När jag gick i 6an va det en tjej som skrev hela tiden haha.. på lunarstorm (A) och ah. jag blev så sur på henne att jag gick och gav henne en bitchslap i skolan. JAG VA ARG :$ hehe (A)



jag HOPPAS att jag får komma. Och haha.. cissi tvingar mig nästan nu! ;) men ah. Jag ska få en viss mamma o pappa på min sida med! :) Men jag tycker verkligen att du ska sjunga WAIT! vare sig du vill eller inte. Ne okej. Men jag har alltid velat höra den live. Så kommer jag så sjung den :$ baj baj! Miss yah!

2011-03-28 @ 19:21:36
URL: http://liifeofannaa.blogg.se/
Postat av: Hanna

Daughtry - Tennessee Line

Jon Lilygreen - Life looks better in spring

2011-03-28 @ 19:21:38
URL: http://hanna--johnsson.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Daughtry - Tennessee Line

Jon Lilygreen - Life looks better in spring

2011-03-28 @ 19:22:13
URL: http://hanna--johnsson.blogspot.com/
Postat av: cille

who says

ha de gott

Postat av: ellinor

never say never - the fray :)

2011-03-28 @ 19:50:42
URL: http://ellinorerland.blogg.se/
Postat av: Maja

Låttips!

Iris - GooGoodolls

The scientist - Coldplay

Your song - Elton John

The story - Brandi Carlile

Jar of hearts - Christina Perri



.. och såklart: Free fallin'! Älskar din version av den.

Du är bäst!

2011-03-28 @ 19:53:56
URL: http://majamajs.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Jag vet inte, men kanske att Gubben i lådan skulle passa dig? :) Och även låten "Never be afraid again" med Christian Walz? Det är ju lugna låtar, och du har ju själv sagt att lugna låtar passar dig bäst! :)

2011-03-28 @ 19:59:02
Postat av: Nathalie

Hatar mobbning på nätet de ä så FEL!! Hoppas att de går bra på spelningen oxå :D Ha de bra !!

Kram Nathalie

2011-03-28 @ 20:10:35
Postat av: Fanny<3

Who Says! som du sjöng i idol! :) Jag smälter bara jag hör dig sjunga den låten! du kan ju sjunga låten lite långsammare , då går det säkert att ha gitarr till :) OMG OMG! Bilden var SKIT SNYGG! :) <3 Love You<3 Kram Fanny<3

2011-03-28 @ 20:19:00
Postat av: CHIRRE

någon låt med paolo nutini kanske? vore super!:)

2011-03-28 @ 20:23:12
URL: http://christinarisberg.blogg.se/
Postat av: Karo

Har bilden på dig som bakgrundsbild på mobilen! :D <3

Kram!

2011-03-28 @ 20:35:12
URL: http://karoliinaylikorpi.blogg.se/
Postat av: Tina

here comes the sun - beatles

the games we play - andreas johnson

with or without you - u2

handbags and gladrags - stereophonics

lucky man eller sonnet - verve

high - feeder

saturday night - suede

cowboys eller utan dina andetag - kent

come undone - robbie williams

creep - radiohead

you can't steel my love - mando diao

fix you - coldplay

impossible - charlatans

champagne supernova - oasis

patience - guns n roses

2011-03-28 @ 20:35:35
URL: http://tinaboonyeo.wordpress.com
Postat av: camilla

DU, det var några kloka ord!!, make love not war ;), Du är en bra förebild och oonödigt najs faktiskt haha <3



hmmm, älskar ju din cover på "wait", hur skulle de va med nån melissa horn låt tror du? Sen älskar jag ju dont look back in anger och high and dry men dom kanske du inte vill göra :)..kan återkomma ifall jag kommer på flera :D, ska vi säga så? braaa puss <3 (BTW, svara på mitt mail, men jag har på riktigt full förståelse för ifall du inte hinner, kraaaaamar från fin-land)

2011-03-28 @ 21:07:29
URL: http://admin.nextinfashion.se/samila
Postat av: Angelica Karlsson

Sjung Who says :)

den låten är mycket bättre än orginalet när du sjunger, och den var jätte härlig att lyssna på i Göteborg :)

Ha det bra, så ses vi på torsdag :)

2011-03-28 @ 22:04:15
URL: http://angelicaafoto.blogg.se/
Postat av: Anonym

ska du inte testa någon lars winnerbäck? eftersom du gillar honom och han har ju gjort så många underbara låtar! under månen har ju ett jättefint gitarrspel, min favorit tror jag! eller varning för ras, eller hon kommer från främmande vidder, eller hjärter dams sista sång, eller hugger i sten, eller elegi, eller faller åhh alla är så fina...

2011-03-28 @ 22:04:47
URL: http://tjamalin.blogg.se/
Postat av: malin

ska du inte testa någon lars winnerbäck? eftersom du gillar honom och han har ju gjort så många underbara låtar! under månen har ju ett jättefint gitarrspel, min favorit tror jag! eller varning för ras, eller hon kommer från främmande vidder, eller hjärter dams sista sång, eller hugger i sten, eller elegi, eller faller åhh alla är så fina...

2011-03-28 @ 22:04:58
URL: http://tjamalin.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Kul att det har varit en så bra helg och att det fortsätter att flyta på med låtarna, längtar tills jag får höra alla!



Folk som bara påpekar saker för att vara dumma och såra andra är verkligen idioter! Folk skriver ju saker på internet som dom aldrig skulle våga säga face2face, så lågt...



Men iaf, jag tycker att du absolut ska köra wait (den ska du vara stolt över, grymt bra!) och så tycker jag att låten unchained melody är sååå fin så den är också ett alternativ! :)

Ha det bäst och lycka till!



Kram Gabriella

2011-03-28 @ 22:28:32
Postat av: Ammanda

Gör ett kul medley av det du gjorde i Idol, kan kanske vara en variant? Eller så kör du på temat "Idol" och sjunger låtar från dina idoler? Är väl lättast att ta något man redan kan, med så kort varsel. Men kanske temat Idol eller något du gjorde i Idol. Det är ju ändå det alla säger här på bloggen. :-) Good luck! Puss och kram och nyp i rumpan - eller nåt!

2011-03-28 @ 22:43:04
Postat av: Johanna G

Hej! :)



Känns som att jag inte har kommenterat här på ett tag, men jag kikar in då och då i alla fall! Riktigt kul att det verkar gå så bra för dig, jag är glad för din skull! :)



Jo, visst finns det många ”Internetmobbare”, det är tråkigt. Jag brukar aldrig skriva på såna forum som youtube, men man ser ju ändå massor av elaka saker som folk skriver...



Lycka till på torsdag, hoppas att någon filmar! :) Mitt tips är att du kör någon av låtarna från Idol, som folk känner igen att du har sjungit. :) Who says kanske? Eller varför inte sjunga All I need is you själv? :D Om den nu funkar till gitarr, men varför inte?



Annars kanske du skulle fundera på den här? ;) ”Dapper Dan(iel)”:

http://www.youtube.com/watch?v=ZkAPD8vypDM&feature=related



Eller nej, kanske inte, men jag gillar låten, kan inte hjälpa det. :D Tänk bort den irriterande kören och så gitarr till det där, haha :D

”I´ve got music and I know how to use it, I can sing” :P



Men allvarligt talat, för ett tag sedan tipsade du om She moves in her own way – The Kooks och jag fastnade verkligen för den låten! Den kanske skulle passa?



Ledsen för den röriga och fåniga kommentaren, haha :P

Kram!

2011-03-29 @ 08:28:19
Postat av: Arny

Hej!

Kikade in här och såg att du behövde låttips!

Lars Winnerbäck såklart!

bara att välja å vraka,

ex: Elegi, Av ingens frö, Kom änglar, En tätort på en slätt eller Stackars :)

Eller kanske någon låt med

Ron Pope - ex:

I don't mind if you don't mind, Stranded in Los Angeles, Headlights on the highway eller A drop in the ocean!



Hoppas allt är bra med dig! :D

2011-03-29 @ 08:48:02
URL: http://angelofmine.devote.se
Postat av: Emilia (rottne);D

jag hatar också mobbningen !!!

hoppas du hittar dom rätta låtarna och att det går bra på spelningen ! :D

har tyvär inga bra låttips... jag är dålig på sådant;)

kramkram

2011-03-29 @ 10:33:37
Postat av: Linda

Collide - howie day!

wreck of the day - anna nalick

higher - creed

you found me - the fray

dance so good - wakey!wakey!

:)

2011-03-29 @ 11:52:03
URL: http://lx.blogg.se/
Postat av: Fanny<3

hatar oxå internetmobbning! :/ ASSÅ jag fattar inte att vissa människor tycker det är roligt att skriva dumma kommentarer till vissa på internet ! DOM SOM GÖR DET ,TYCKER JAG ATT DOM BORDE TÄNKA TILL EN STUND! DET HJÄLPER INTE ATT VARA ELAK!!



Saknar attt se dig på tv ! Daniel DU FINNS I MITT HJÄRTA! OCH JAG MENAR DET! :) <3 Kram Kram<3

2011-03-29 @ 18:56:13
Postat av: Marina

Använder samma inspelningsporgam som oss :D

2011-03-29 @ 19:09:11
URL: http://marinamelody.bloggplatsen.se
Postat av: Sanna

Du är fin!

2011-03-29 @ 19:53:43
URL: http://spruckenasfalt.blogg.se/
Postat av: Salleman

Chris Medina - What are words.

2011-03-29 @ 21:41:29
Postat av: Maolien

Åh jag blevfaktist lite berörd av ditt inlägg.

Det är så hemskt konstigt att människor vågar vara så elaka bara för att det är på internet :(



Du är nog en av de snällaste som jag hört om.

Du är verkligen för fin, Daniel :)



Tips på låtar så funkar alltid Jason Mrazlåtar:D



KRAM

2011-03-30 @ 18:43:20
Postat av: Anna

vi ses imon bästa! :) snacka om att jag är überglücklisch! eller vad det nu heter ;) HIHI det blir bra vilka låtar du än kör. Det är dej vi snackar om! pusshej vi ses :)

2011-03-30 @ 22:53:28
URL: http://liifeofannaa.blogg.se/
Postat av: Fanny<3

BLOGGA!! :D <3

2011-04-01 @ 16:13:36
Postat av: jojjo

hejhej daniel du är så söt och sjunger så vackert! (a) kom till gbg o spela i sommar! ;D

2011-04-02 @ 11:52:56
URL: http://johannacarita.blogg.se/
Postat av: Fanny<3

Hörru Daniel! du är väldigt dålig på att blogga just nu! :/ <3



Kram / Fanny!<3

2011-04-02 @ 17:15:20
Postat av: Anna

haha daniel bloggaaa :)<3



tack för i torsdags, vare sig det syntes eller inte så va jag världens lyckligaste människa. du är ju bara för underbar <3 trevlig mamma du har.. haha snackade ju nästan mer med henne än mig dig. :$ HEHE jag va typ.. ja (A) KRAMAR!

2011-04-02 @ 23:56:47
URL: http://liifeofannaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0