Idag har jag haft en riktigt bra dag.
.......Det har inte skett några jättehändelser, men ibland har jag bara en go känsla i magen.
.
Solen låg över hela Uddevalla i morse när jag vaknade. Yes! Som flera av er vet har jag haft problem med min nyinköpta Iphone. Idag när steg upp var jag fast besluten om att den skulle bli fixad. Jag väntar viktiga samtal från flera håll, och att vara utan telefon då är allt annat än "Superkäckt". NU funkar den!
.
Iphone
.
.
Jag gick ner genom skogen till centrum, och solen kastade sina strålar på mig likt en galen dart-spelare. Livet var på topp. Väl nere i butiken fick jag ordnat mobilen, och jag kunde äntligen ringa igen. Samtidigt passade jag på att skaffa ett VISA-kort. Det behövs tydligen för att kunna köpa appar och spel. och DET vill jag haaaaaa!
.
Inte långt kvar! Det känns i söööölen!
.
.
Folk kändes så glada idag i stan. Jag gillar det. Det var skön stämning helt enkelt. Väl hemma igen färgade jag håret igen. Jag upplever att jag passar bättre i lite mörkare hår. Jag är nöjd! Gött! Här är en bild från sekunderna innan jag gav mig ut på mitt lilla äventyr.
.
Äventyr-outfit + ny frisyr
.
.
Spelningar börjar också att rulla in. Det känns väldigt roligt. Jag berättar mer om dem senare. Jag har i dagarna också tagit kontakt med en duktig fotograf som kan ta bilder. Tanken är att jag skall fixa en snygg, enkel och snygg hemsida för alla att hänga på istället. Jag är så onödigt medveten om att den här bloggen varken är snygg eller särkilt "kul". Men det ska bli ändring. Jag lovar. Först behöver jag lite bilder i alla fall.
.
Så, vad har ni gjort nu i dagarna? Kom ihåg att jag ALLTID läser ALLA kommentarer. Jag blir också bättre och bättre på att besvara dem, så tveka inte att kommentera. Jag läser det garanterat.
.
Berätta lite nu!
.
Kram
Daniel

Kommentarer
Postat av: aniida

snyggging!! :))

2011-03-15 @ 23:15:26
URL: http://anidas.blogg.se/
Postat av: Christina K

Hej igen Daniel!

Vilken härlig dag du verkar ha haft :) Jag har haft en lika go känsla i magen idag, större delen av den iaf! Det började med att jag för en gångs skull hann äta (om än slänga i mig) frukosten imorse och kom även inte en minut försent till jobbet! Det blev en ganska hektisk jobbdag som slutade en timme senare än planerat men som ändå var trevlig. Sedan följde lite allt möjligt, häng med syskonen, kör, middag med delar av familjen och slutligen hem igen. Nu ska jag krypa ner och läsa lite ur sagan om ringen (första boken). Har du läst de böckerna? Jag trodde de skulle vara tunga och dryga men har bara tyckt att det varit roligt, även fast jag snart blir spärrad på bibliotekskontot för att jag har haft den aaaaaalldeles för länge nu. Så kan det gå om man har mycket att göra. ;P Hur som helst ska jag njuta av att jag har en ledig dag imorgon och inte behöver vakna så tidigt.



Ha det bra du och fortsätt skriva dina roliga inlägg :) ps, det var en nice äventyrs-outfit!

Kram, Christina

2011-03-15 @ 23:28:24
Postat av: Jonna

Hej!

Träffar du dom andra deltagarna något, och saknar du dom mycket? känns det inte lite konstigt att vara utan dom eftersom du har träffat dom så mycket under idol?

Kram!

2011-03-15 @ 23:29:19
Postat av: sariis

Heeej :) snygg frisyren ;D

okej men det är ganska lätt att designa en blogg om man har material och lite inspiration <3

jag har inte gjort så mycket idag, ändrade mitt namn på FB som du kanske såg hehe. men det är för att en tävling börjar på skolan då man får ett namn på en person (850elever i skolan) som man ska söka upp och sedan "döda" eliminera ur tävligen genom olika sätt. man kan skydda sig genom att ändra sin FB och ha skyddsutrusttning xD mesigt men jag kommer ha det :) den består av en moppe hjälm, träningsshorts OCH SIMFÖTTER!!! jag tänker försöka vinna så önska mig lycka till :) ha en jätte bra dag Daniel <3

2011-03-15 @ 23:39:47
URL: http://thesaranilsson.blogg.se/
Postat av: Anna

heej danne! :D gött att iphonen funkar nu! :)

hmm idag har jag varit i skolan , sjukt jobbig dag. Visst slutar typ 14.00 men asså, haha. Jag har dans i 2 timmar och sen idrott i en och en halv så ja man är ganska slut efter det. Och så ska man räkna matte sista lektionen.. som inte är mitt starka ämne så ja.. haha. rätt slut. Sen va det hem och läsa klart boken som vi har semenarium på imorgon. (haha, jag hade mer än halva kvar.. jag hatar att läsa tråkiga böcker.. :$) sen har jag bara slappat! typ. nu (lite sent KANSKE) ska jag sätta mig och spela piano! tur att jag har hörlurar till, annars skulle mamma o pappa döda mig! ;) ha det så bra. Får man träffa dig snart eller? pleace. Ruttnar mer och mer ;)

du é bäst! KRAMKRAM! //anna♥

2011-03-15 @ 23:39:48
URL: http://liifeofannaa.blogg.se/
Postat av: linda

I'm living the dreeaam, som man säger haha :D

praktiserar med att skapa en bilaga till Växjös största lokaltidning och det är så galet skoj!!

Och har fått många glada kommentarer över intervjun med dig i skoltidningen, wiho! :)



Får hoppas man kanske kan ta och komma på någon spelning om du ska ha något i närheten, det vore ju trevligt!! :)

2011-03-15 @ 23:41:13
URL: http://mylifeaslinda.blogg.se/
Postat av: isabell

Hej daniel! :)

Visst älskar man livet mer nu när solen börjar komma fram och våren lika så? Idag har jag mått väldigt gött. Har varit sjuk sen i lördags, legat med vinterkräksjukan.. Inte lika mysigt! men idag var det bra och solen lyste in genom persiennen så jag passade på att ta en långpromenad vid älven. Det var väldigt skönt, speciellt med bra musik i öronen.

Sen så har jag sett film idag, get him to the greek. Ingen film jag skulle rekommendera, tyckte inte om den alls.. såg inte ens färdigt den! Sen har jag lagat väääärldens godaste kyckling till middag åt min käre mor och min storebror (haha, fick jag in ett litet rim där?), sett desperate housewives och tagit en lång dusch. Nu ska jag sova, imorgon väntar skolan! :)



Ha de gött!

2011-03-15 @ 23:45:45
URL: http://belliisss.devote.se
Postat av: Johanna

Härligt att du har haft en bra dag med sol och glädje :)

Jag ligger i sängen och övar på ett förhör till imorgon, har tränat fotboll och inte hunnit plugga så mycket på det så är wääätt så nervös inför imorgon. Ska upp tidigt med, hualigen! Hoppas åtminstone att morgondagen bjuder på fint väder både hos dig och hos mig =)



Ha det fint Daniel!

2011-03-15 @ 23:46:55
Postat av: Denice

Hej Daniel!



Satt och skrev lite hemtenta när don't look back in anger med dig dök upp på min spotifylista. Så tänkte att jag kunde kika in och se hur det går med bloggandet. Vill också lämna en liten kommentar och säga att jag ser fram emot att höra mer ifrån dig. Sitter och lyssnar lite på dina låtar på morgonen på tunnelbanan men jag vill ha mer! Du är riktigt duktig så fortsätt med det du gör!



Kram

Denice

2011-03-16 @ 00:18:19
URL: http://denices.blogg.se/
Postat av: ci

Fint att mobilen funkar nu, har själv haft lite problem med min. Och det är verkligen inte roligt!!



Och det härliga vädret, man märker även på en själv för jag blir alltid gladare när solen lyser och jag vet att snart kommer det vara sommar!



Ha det gött, så ses vi snart hoppas jag!!

2011-03-16 @ 06:54:59
Postat av: cille

Fint väder, en telefon i handen. Skönt.Sök på google på designa din blogg och då kommer de fram hur man gör.

HA DE GOTT

Postat av: Jenny

Nu vill vi se en närbild på din nya frisyr och hårfärg!!

Jag saknar dig väldigt mycket daniel, du är underbar!

Ha det bäst

2011-03-16 @ 07:51:01
URL: http://jjjennys.blogg.se/
Postat av: Uddevalla Sara Du Vet ;)

glömde säga förut hur fint det var :) (håret)

dom senaste dagarna har jag vart i skolan...

Igår var den bästa dagen i mitt liv på grund av vårt lilla möte på kungstorget <3 Tack!!! Efter det gick ju jag och erica till kören och efter det skulle jag dansa :) Jag satt och log hela tiden och alla undrade varför ^^ Jag sa inget... xD Men men..

Jag är jätteglad :') Tack för att du finns och att du är så underbar<3

KRAAAM

2011-03-16 @ 08:44:35
URL: http://sarabergstrom.bloggplatsen.se
Postat av: Amanda Berggren

Daniel, daniel. Älskade daniel !

Vad du än gör TA FÖR GUDS SKULL INTE BORT DEN HÄR BLOGGEN ! Vem bryr sig om den är "ful" som du säger? Jag älskar att läsa har och du är allt annat än tråkig. Men nog om det !:D jag har en väldigt viktig FRÅGA till dig; finns det NÅGON ADRESS så man kan skriva en rad till dig? Eller två :D

Alltså typ ngn "fanmail" om du förstår vad jag menar ? Jag skulle bli skide glad om jag fick svar :DD



Kram. <3

2011-03-16 @ 09:48:40
Postat av: ella

tss din blogg e både snygg och kul fö du e så go' & söt! och så vill vi gärna ha dej till finland måånga gånger :)



här e allt som vanligt, går i skola, jobbar lite och solen skiner. idag har jag bara 2 lektioner från halv tolv till tre, och efter det blir det kanske en runda på stan. mysigt.



ha de så bra och lycka till med allting!

du e bäst

2011-03-16 @ 09:49:26
Postat av: Elvira

Hej Daniel du är verkligen jätte fin.Ha det bra, och lycka till med allting.Du är bäst :)<333

2011-03-16 @ 11:49:24
Postat av: Anonym

tjeeena daniel!! :) passa dig för nu får du en kommentar och du har ju lovat att läsa alla haha ;), nä men en himla fin bild på dig var det där!!



Du vill förresten inte ge mig din iPhone???? hehe..ja du, här i Finland är vädret också underbart, går just nu en otroligt härlig musik period och livet är väl helt najs..vet du att jag kommer aldrig glömma 13.2 i jakobstad!!!!! <3..fasst hoppas på att få träffa dig igen och jag längtar sååååååååå till dina låtar,älskar ditt sound som sagt och din röst ;) <3



kanske blev det långt, kanske blev det flummigt men det jag vill säga är att du är naaaaaaaaaaaaaaaaaaajs <3 HAHA



KRam!

2011-03-16 @ 13:59:28
Postat av: Anonym

tjeeena daniel!! :) passa dig för nu får du en kommentar och du har ju lovat att läsa alla haha ;), nä men en himla fin bild på dig var det där!!



Du vill förresten inte ge mig din iPhone???? hehe..ja du, här i Finland är vädret också underbart, går just nu en otroligt härlig musik period och livet är väl helt najs..vet du att jag kommer aldrig glömma 13.2 i jakobstad!!!!! <3..fasst hoppas på att få träffa dig igen och jag längtar sååååååååå till dina låtar,älskar ditt sound som sagt och din röst ;) <3



kanske blev det långt, kanske blev det flummigt men det jag vill säga är att du är naaaaaaaaaaaaaaaaaaajs <3 HAHA



KRam!

2011-03-16 @ 13:59:44
Postat av: camilla

tjeeena daniel!! :) passa dig för nu får du en kommentar och du har ju lovat att läsa alla haha ;), nä men en himla fin bild på dig var det där!!



Du vill förresten inte ge mig din iPhone???? hehe..ja du, här i Finland är vädret också underbart, går just nu en otroligt härlig musik period och livet är väl helt najs..vet du att jag kommer aldrig glömma 13.2 i jakobstad!!!!! <3..fasst hoppas på att få träffa dig igen och jag längtar sååååååååå till dina låtar,älskar ditt sound som sagt och din röst ;) <3



kanske blev det långt, kanske blev det flummigt men det jag vill säga är att du är naaaaaaaaaaaaaaaaaaajs <3 HAHA



KRam!

2011-03-16 @ 14:00:18
URL: http://admin.nextinfashion.se/samila
Postat av: camilla

tjeeena daniel!! :) passa dig för nu får du en kommentar och du har ju lovat att läsa alla haha ;), nä men en himla fin bild på dig var det där!!



Du vill förresten inte ge mig din iPhone???? hehe..ja du, här i Finland är vädret också underbart, går just nu en otroligt härlig musik period och livet är väl helt najs..vet du att jag kommer aldrig glömma 13.2 i jakobstad!!!!! <3..fasst hoppas på att få träffa dig igen och jag längtar sååååååååå till dina låtar,älskar ditt sound som sagt och din röst ;) <3



kanske blev det långt, kanske blev det flummigt men det jag vill säga är att du är naaaaaaaaaaaaaaaaaaajs <3 HAHA



KRam!

2011-03-16 @ 14:09:56
URL: http://admin.nextinfashion.se/samila
Postat av: camilla

tjeeena daniel!! :) passa dig för nu får du en kommentar och du har ju lovat att läsa alla haha ;), nä men en himla fin bild på dig var det där!!



Du vill förresten inte ge mig din iPhone???? hehe..ja du, här i Finland är vädret också underbart, går just nu en otroligt härlig musik period och livet är väl helt najs..vet du att jag kommer aldrig glömma 13.2 i jakobstad!!!!! <3..fasst hoppas på att få träffa dig igen och jag längtar sååååååååå till dina låtar,älskar ditt sound som sagt och din röst ;) <3



kanske blev det långt, kanske blev det flummigt men det jag vill säga är att du är naaaaaaaaaaaaaaaaaaajs <3 HAHA



KRam!

2011-03-16 @ 14:10:14
URL: http://admin.nextinfashion.se/samila
Postat av: Anonym

allt bra?

2011-03-16 @ 14:18:46
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: frida

Hej!

Tänkte tipsa om en superbra gratissajt: http://www.supergratis.se/?r=75450



Genom denna sida samlar man poäng genom att utföra gratiskampanjer, tävlingar osv. För att sedan byta in sina poäng mot valfri pryl (telefon, kamera, presentkort osv)

Jag själv har samlat ihop till en kamera och 1000kr på HM.



Gratis är gott, eller hur?

Prova du också :) Helt gratis!

2011-03-16 @ 14:23:04
URL: http://www.supergratis.se/?r=7545
Postat av: Ellie

Då var det inte bara jag som hade den braiga känslan i magen idag:)

Väldigt fin bild på dig;)

2011-03-16 @ 15:59:42
Postat av: Karo

Det är jättefint väder här i Finland också. :)

Din blogg är visst rolig! Läser den varje dag, och blir alltid lika glad när jag ser att du har uppdaterat! :D

Du passar jättebra i den nya hårfärgen! :)

Kram! <3

2011-03-16 @ 16:17:04
URL: http://karoliinaylikorpi.blogg.se/
Postat av: Lydia

Så fin du är i din nya frisyr Daniel!

Idag har jag haft utvecklingssamtal faktiskt. Det gick riktigt bra,

speciellt i matten som jag haft svårt för hela skoltiden. Det har alltid varit jobbigt och svårt. Men nu i åttan har det gått mycket bättre tack vare min riktigt bra lärare! Fast nu ska han vara pappaledig i 10 månader...

Menmen, han kommer ju i alla fall tillbaka!

Riktigt roligt att höra med dina spelningar Daniel, undefär när är alla? I vår eller i sommar? Eller kankske till och med blandat? :)



Jag hoppas att allt går bra för dig,

för kommer du till Gävle eller inte så långt därifrån, då kan du räkna med mig!

2011-03-16 @ 18:31:14
URL: http://absolutlydia.blogg.se/
Postat av: Julia

Shiet vad snygg du är i nya frissan :D

Jag har gjort Nationella prov i Biologi idag, det är såå tråkigt! :o men nu är det gjort iallafall :D

Hoppas hoppas hoppas att någon av spelningarna är i eller nära Karlstad får då vet jag en som kommer stå längst fram (a)

Kram <3

2011-03-16 @ 19:00:12
Postat av: Maolien

Hej Daniel! :D



Gött att telefonen funkar :D



Min dag har varit bra, solen skiner!

Jag såg flyttfåglar imorse och jag blev barnsligt glad!

DET ÄR VÅR typ :)

Skrev klart mitt stora pampiga John Lennonprojekt idag, riktigt nöjd.

Jag ville egentligen skriva om Paul McCartney men han var inte död så det fick jag inte.

Du gillar beatles va? jag har blivit lite av en nörd nu hehe.

mina vänner tröttnar på mig rätt snabbt när jag först börjar prata om beatles och sen om Daniel Norberg.

Hehe



Stor kram och lycka till med allt! <3

2011-03-16 @ 19:12:31
Postat av: Evelina

sjukt läskigt att din bild på de där blommarna ser väldigt lik en bild jag tagit på vitsippor=P

2011-03-16 @ 20:03:48
URL: http://evvesliv.blogg.se/
Postat av: Jonna"Jontan"

Alltid lika söt:)

2011-03-16 @ 20:04:23
URL: http://jontanbrandt.blogg.se/
Postat av: camilla

tjeeena daniel!! :) passa dig för nu får du en kommentar och du har ju lovat att läsa alla haha ;), nä men en himla fin bild på dig var det där!!



Du vill förresten inte ge mig din iPhone???? hehe..ja du, här i Finland är vädret också underbart, går just nu en otroligt härlig musik period och livet är väl helt najs..vet du att jag kommer aldrig glömma 13.2 i jakobstad!!!!! <3..fasst hoppas på att få träffa dig igen och jag längtar sååååååååå till dina låtar,älskar ditt sound som sagt och din röst ;) <3



kanske blev det långt, kanske blev det flummigt men det jag vill säga är att du är naaaaaaaaaaaaaaaaaaajs <3 HAHA



KRam!

2011-03-16 @ 21:59:02
URL: http://admin.nextinfashion.se/samila
Postat av: Linda

Snygg outfit!:)

2011-03-17 @ 20:47:54
Postat av: Linnea

Hej Daniel!

Vilken fin blogg du har, Vad roligt att du har haft en bra dag. Jag har haft en underbar dag med Vänner.

Keep up the good work. Kolla in min blogg

2011-03-17 @ 22:28:11
URL: http://MissGucci.myshowroom.se
Postat av: Johanna

haha, jag vet hur det känns med mobilen ! tappade min på bussen häromdagen, men fick tillbaka den på 2timmar : >

2011-03-19 @ 09:55:27
Postat av: Anonym

halmstad gillar dig med!

2011-03-19 @ 18:20:25
Postat av: ebba

Tjenare cooling :)



Ville bara säga att jag uppskattar det du gör! Din version på Don´t look back in anger är det jag går runt och nynnar på :) Hehe, jag hör din röst framför mig.. För övrigt är du väldigt lik min bästa killkompis :) Lika söt också :)

En liten fråga, tror du det blir någon spelning i sydöstra sverige? :) eller signering eller whatever, jag vill träffa dig :)

2011-03-21 @ 19:28:08
URL: http://ebbajulianilsson.bloggproffs.se
Postat av: emma helsing

hej daniel!

måste bara få skriva att din röst gör mig rörd och din tid i idol, du var min favorit och jag röstade alltid på dig, ändra från början har du varit min favorit! du är riktigt grym och hoppas att du kommer till Sundsvall och spelar snart ,missade ju tyvärr sist.

PUSS

2011-04-01 @ 16:15:46
URL: http://ecl.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0