Nu är turnén över. En fantastiskt fin turné med massor av minnen, känslor och lycka är tyvärr över. Ingenting är evigt, och vi har egentligen varit bortskämda med att få göra en sådan här häftig grej efter Idol. Idol-tiden är över…..Andra år säger Idolerna tack till varandra efter globen-finalen. I år fick vi njuta lite extra och lära känna varandra ännu, ännu bättre. Det är jag otroligt glad över. Vilka fina människor jag känner. Jag är stolt!


Sista spelningen i Jakobstad kunde inte har varit bättre. Jag njöt ända ut i fingerspetsarna när jag framförde mina låtar, och enigt reaktionerna gjorde jag nog mina bästa framträdande någonsin den dagen. Stort! Och Tack! Alla fick vi stående ovationer i slutet och det märktes att vi alla har utvecklats, och att vi alla kommer sakna det här. Sakna varandra. Sakna…. surret. Efter All I need is you gick alla idoler in i logen. Alla var tagna av situationen och tanken av att det här var kanske sista gången vi sjöng den ihop, och kanske gjorde något ihop överhuvudtaget.

Alla höll ett kort litet spontant tal. Mitt var värdelöst, men budskapet kom fram i alla fall: Jag tycker verkligen, verkligen om er.

 

 

Tanken var att skriva en liten dikt om alla deltagare idag, men det känns faktiskt lite för oseriöst. Jag gillar dem verkligen. Punkt.

Geir Rönning:


Ditt namn har sagts flest gånger under Idolresan. Haha, men varför inte egentligen? Du är alltid - ALLTID - mån om att alla ska må bra, och du delar med dig av din erfarenhet och din glädje! Tjärlekens mästare - Det äro du, Geir Rönning. Jag gillar verkligen dig, och jag hoppas att vi ses snart igen. Kanske ta en “hallå”?

Sassa Bodensjö:

Sassemessa! “” vad är det med dig? “” Haha! Jadu, Du är verkligen skön! Din oförståeliga skånska, din brutalt rockiga röst på höjden och ditt sköna sätt att vara har jag gillat sen första gången jag såg dig. Sassa Bodensjö! Booom! Kör hårt nu. Jag gillar dig möe, och jag hoppas att vi ses massor framöver. Masssor!

Elin Blom:

Elin! Ditt eviga tjat om crème brulee har gjort mig tokig!! Nejdå, aha! Elin Blom. Jag har aldrig träffat en så mogen, målmedveten och duktig tjej som du. Du är bara 16 år gammal, men vet precis vad du vill göra. Jag tycker om dig, och jag ser fram emot att hänga mer med dig när jag förhoppningsvis hittar en lya i Stockholm. DU är grym Elin!

Linda varg:

Linda Varg. Vilken fjälla! Du är väldigt fin Linda. Varg-e dag! Man ser verkligen att du har längtat efter det här, och jag är så glad att du fick sjunga en egen låt osv. Svinkoolt! Du står alltid och ger peppande blickar till en innan scenen, och delar med dig av din erfarenhet och taggar en att ge allt framöver! Du är verkligen fin. Jag kommer sakna dig! … men vi hörs! :)

Olle Hedberg:

Den vimsige bagaren från Gotland. Du är verkligen duktig. Du har blivit lite av en förebild (inte på alla sätt men…haha). Du är dessutom riktigt rolig. När jag är 30 år ska jag spela gitarr som du, ha skägg och prata gotländska.
Nejdå. Men jag gillar dig riktigt mycket, och jag ser fram emot att skapa magi ihop med dig framöver. Kung Keno - Olle hedberg.

Minnah Karlsson:

Minnah, vilken kvinna. Jag är så glad över att jag har fått lära känna dig. Du är så fin. Vi hängde ihop redan från första veckan när vi var 11 kvar. Vi är så olika men ändå lika. Det är väldigt kul! Du sjunger som en ängel, och är vacker som en sommardag! Jag gillar dig och det vet du om. Det här var inte sista gången vi sågs inte! nejenjenej.

Jay Smith:

Jay, Jay, Jay! Ett får i Ulvakläder. Och det stämmer verkligen. vad ska man säga? Du är en riktigt bra kille som vet hur man lever rockliv men ändå är lugn, skön och riktigt .. ödmjuk. Att du dessutom är brutalt bra på att sjunga är en annan femma. Jag gillar dig, och vi ses! Lätt! Kör hårt nu, Jay! Du kan ta hela världen.

Andreas Weise:

Weise! Du är en väldigt, väldigt rolig kille att hänga med. Det händer alltid någonting runt dig. Ibland glöms det bort - Men du är verkligen en fantastiskt duktig sångare som jag ser upp till, och din tonsäkerhet är brutal. Jag önskar dig all lycka framöver, och att du får många förstasidor ;) Jag gillar dig stenhårt och vi får fasen inte tappa kontakt. Snart äntrar Norberg Storstan. Weisenismen - ett måste!

Linnea henriksson:

Åh, Linnea. Du är verkligen bara så fin. Du är så lugn och skön men ändå sprallig och crazy på samma gång. Allt blir magi som du rör vid. Hade jag haft jättestort hår och hetat Ville hade jag varit kär i dig! Jag kommer aldrig glömma dina framträdanden i Idol, och jag kommer alltid se upp till dig som artist. Åh, vad jag gillar dig, Linnea!
Prylfa ner hela världen nu!

Här är vi! Precis när riktiga tävlingen hade dragit igång. Jag har lärt mig massor sedan kortet togs.

Kommentarer
Postat av: s

Först! :)

2011-02-15 @ 18:05:05
URL: http://siekkinenz.blogg.se/
Postat av: Melinda

Lycka till med bloggandet!! :)

2011-02-15 @ 18:10:35
URL: http://meliistar.blogg.se/
Postat av: P E R F E K T I O N I S T . S E

Du är grym!

2011-02-15 @ 18:11:05
URL: http://perfektionist.se/
Postat av: Adriana [a n a p h o t o].

Waow! ;) Denna bloggen kommer bli bra. Behöver du hjälp med layout osv? Iallafall, du kan ju registrera dig på Bloglovin' ifall du vill ha "followers" till din blogg! ;) Lycka till Danieeel! :)

2011-02-15 @ 18:13:56
URL: http://anaphoto.webblogg.se/
Postat av: Erica

Du var verkligen bra då du var här i Finland! ;D Jag fick nästan tårar i ögonen av att lyssna på din härliga röst! Tack för en superfin konsert sön. 13.2. Puss & Kram! <3

2011-02-15 @ 18:18:08
Postat av: Anonym

Kmr absolut följa din blogg !! :))) ha d bra !

2011-02-15 @ 18:44:37
Postat av: nadia

daniel, kan inte du göra som alla andra känidsar.. typ om jag komenterar här, så går du in på min blogg och skriver en komentar (alltså du svarar på det jag skrev) skulle vart najs. och tror dom flesta skulle uppskatta det ;)



keep up the good work. du är bra.

2011-02-15 @ 18:46:07
URL: http://nadiafantini.blogg.se/
Postat av: F E B R U A R I T J E J

Vilket awsome inlägg :-) Lycka till med bloggen!

Säg till/mejla om du vill ha hjälp med designen :-)

2011-02-15 @ 18:58:27
URL: http://februaritjej.se
Postat av: annaamarias

vad fiiin den blev ! :D jag kommenterade ditt inlägg på förra bloggen ;)



behöver du typ hjälp att designa bloggen kan du höra av dig !:) kan försöka hjälpa dig. Jag har ju min blogg :] (blogg.se är bäääst!)



saknar dig daniel ♥

2011-02-15 @ 19:28:16
URL: http://liifeofannaa.blogg.se/
Postat av: hihi

du är grym !

2011-02-15 @ 20:06:28
URL: http://cristianoronaldoaveiro.blogg.se/
Postat av: emeeliiie

fint du skrev om alla! :)

och bloggen blev ju bra ;)

kommer att följa din blogg absolut! (Y)



kram! <3

2011-02-15 @ 21:00:27
Postat av: Sabina

Härligt att du kommer fortsätta blogga!

Men om du vill ha hjälp med design och header så kan du alltid fråga mig ;)

Kram på diiig!

2011-02-16 @ 22:07:45
URL: http://musikmongot.blogg.se/
Postat av: Pia

Er konsert i Jakobstad i söndags var helt AMAZING!

Jag är verkligen glad att jag fick uppleva idol live!

2011-02-18 @ 16:25:37
URL: http://xmoonlightshadowx.blogg.se/
Postat av: Fanny<3

tjo;) gillar dig otroligt mkt! har tillomed en bild på dig som min profilbild på facebook! ;) hehe men gillar dig verkligen otroligt mkt! Ha Det Bra! :) Puss & Kram Fanny<3

2011-02-18 @ 16:28:54
Postat av: Mikaela

Tack jätte mycke för att ni kom till Jakobstad,du var jätte duktig och det var värkligen coolt att få se er live och att ennu till få träffa er efter konserten back stage där var min mamma gav er Jakobstads böcker ;) tack ennu en gång ! :D

2011-02-20 @ 09:43:05
URL: http://Www.mickanslillablogg.blogspot.com
Postat av: Emma Roodla - Fotograf

Du är så sjukt duktig :)!



Keep up!

2011-02-21 @ 17:34:23
URL: http://babiidarling.blogg.se/
Postat av: Olivia

du var grym!<3



kram. Olivia <3

2011-03-03 @ 12:24:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0