Fredag Fredag Freeeeckt!
-
Klockan 11.00 ungefär klev jag på tåget mot Linköping. Efter cirkus 5 timmar klev jag av tåget och satte mig för att äta lite på Centralen tills att Minnah kom. Vi skulle nämligen sjunga tillsammans i Ikano-huset. Minnah dök snart upp när alla pommefritsen var nedtrycka i mitt svalg, och vi gick med glada och raska steg mot en bil som skulle ta oss till köpcentrat.
.
Väl där satte vi oss ner och gick igenom låtarna. Jag hade fått uppgift att MInnah att lära mig några låtar på gitarr, och repetitionerna innan spelningen gick fint.
.
Ulrik Munther
Backstage fanns också en riktigt begåvad kille som lirade och signerade precis innan oss. Ulrik Munther heter han, och har just nu ett framgånsrikt klipp på youtube där han tolkar Lady Gagas nya hit - Born This Way.
.
Killen hade ingen gitarr, och tänkte låna min först. Saken är ju bara att jag är sne-hänt.... eller vänsterhänt som det heter. Ibland är det skönt att vara vänsterhänt, men oftast är det bara till besvär.
.
När Ulrik var kvar var det dags för mig och MInnah att spela, och allt gick fint! Utom... första låten där både jag och MInnah tappade fokus och inte alls kom in rätt i låten. Det blev snarare en "kul grej" än ett pinsamt fel. SÅ uppfattade jag det i alla fall! :) Vi kom snart på hur det gick och resten av spelningen funkade prima.
.
. <--(Allt hoppar ihop efter jag publicerar inläggen, vilket gör att jag inte kan ha mellnrum mellan mina rader? Jag kör med punkter så länge till jag fattar hur man gör)
.
Här har mig och Minnah på signeringen
.
.
Här är några av alla sköningar som kom fram och tjöta, och fick min halvdanna autograf! :)
.
.
.
Efter spelningen satte jag mig på tåget hem mot Uddevalla igen.... eller så var i alla fall tanken. Saken var tyvärr den att mitt tåg var inställt. Suck. Så jag fick åka en massa omvägar hit och dit och kom inte hem förrän 3 på natten - Då med en 7 timmars resa bakom mig med två timmar i Taxi! Men hem kom jag. Ja.. förseningar är allt jobbigt. Men det är också ett löjligt litet problem i det stora hela.
Jag är hemma, jag mår bra och jag fick sjunga!
.
.
.
Lördag Lördag Löcklig!
Söndag Söndag sövd
.
På lördagen gled jag faktiskt ner till Halmstad och tre av mina bästa polare. Dem bor i ett litet käckt hus på 40 kvm som jag fick kika in och sova i. Det var riktigt kul att träffa dem igen. Det har inte blivit mycket alls nu sedan Idol och allting. Senast jag var där kollade jag på mig själv på audition, och det var ett tag sedan. Eller hur?
.

.
.
Sådär ja! Nu är jag hemma igen, och ska sätta mig ner och spinna vidare på en låtidé som jag har fått.
I morgon hoppas jag på att åka till Göteborg och lägga stämmor till en ny låt, och dessutom bolla idéer för en ny låt med Alexander.
.
Håll er uppdaterade, och kika in imorgon igen! Ha det goett nu.
.
Daniel Norberg


Kommentarer
Postat av: Erica

Älskar din blogg! :)

2011-02-28 @ 18:24:17
URL: http://ericabeatricelundell.blogg.se/
Postat av: ci

Ja, vi satt på centralen i stockholm och såg att det skulle komma ett tåg från Linköping, vi väntade jätte glada tills vi såg att det var försenat :(

Men vi var glada så länge det varade ( eller, jag typ vart i chocktillstånd, när jag såg det)

Men guld att du har haft det bra :)

Ha det gött!

Kram!

2011-02-28 @ 18:27:51
Postat av: Yasmine :D

2011-02-28 @ 18:44:27
Postat av: Nathalie

Hej Daniel !!

Du och minnah va ju gryma när ni va här

Ja gillade verkligen när du sjöng den där låten av han Phil wickham as bra va den :) hade bra o hoppas att du kommer hit igen :P

Kram Nathalie :)

2011-02-28 @ 18:44:30
Postat av: Yasmine

Du verkar ha haft en bra helg.

Hatar förseningar.

Skulle åkt in till torp och sedan in te Uddevalla men bussen kom inte så det blev inget :(.

Men helgen blev lyckad här på Orust ändå :D

Ha en skönt kväll

Kram Yasmine :D

2011-02-28 @ 18:47:27
URL: http://neiy.blogg.se/
Postat av: M.K

***Haha, du är nog expert på att se livet från dess ljusa sida,

varje gång jag kikar in här får jag mej av skratt vrida :D

Att du bara orkar fara så många timmar både hit och dit,

hoppas verkligen du får mycket tillbaka för allt ditt slit!***



2011-02-28 @ 19:32:52
Postat av: Anna

nej men tjenare daniel ;D



hahha hörde hur det gick i linköping av kontaker (MIA) och ja, hörde med att lilla Ulrik va där! :) haha.

Aså, jag tycker att det är så kul att du är vänsterhänt eftersom jag med är det! Det är coolt att vara vänsterhänt. Har hört talas om att vi ofta är sjukt duktiga på musik. och det märker man ju på dig. Och jag går ju musik med så ;) vi är coola..!

seriöst Daniel. Träffar inte jag dig snart så blir jag inte en snäll tjej ;) haha nej men jag saknar dig faktiskt.. om du ändå åker till götet kan du hälsa på lila mig i Kinna.. :] det är ju bara ... 6 mil ifrån..



skön helg! haha känner att jag skrev väldigt mycket. Men jag är .. ehm sån ;) ha det bäst bästa daniel! :) ♥

2011-02-28 @ 19:36:53
URL: http://liifeofannaa.blogg.se/
Postat av: Ninas modeblogg, utan mode

Du måste gå in i HTML och skriva <br> där det ska hoppa ner :)

2011-02-28 @ 19:48:02
URL: http://ninai.blogg.se/
Postat av: cille

vad kul du verkar att ha haft en skön helg.HA DE GOTT

2011-02-28 @ 20:01:59
Postat av: Gabriella

Började lyssna på Ulrik för nån vecka sen faktiskt :) Men jag har tänkt på en sak, ibland spelar du ju på en högerhänt gitarr, är inte det jätte svårt? ;O



Har du färgat håret förresten? Såg ut som det på bilden ;)



Men har du nå planer att komma till gävle igen? Skulle var jätte kul!

Ha det bäst!



kram Gabriella

2011-02-28 @ 20:13:46
Postat av: Minna

Verkar som du har haft en riktig kanon helg ju förutom tåg och bussresan då, skulle velat se dig i fredags men kunde tyvärr inte ta mig dit. Hade varit kul om du hade kommit ner till Helsingborg någon gång. Men nu ska jag spela lite på min nya gitarr tänkte jag, köpte den i lördags.

Den e riktigt fin! och det e du med! :)



Ha det bäst, många kramar ifrån Minna!

2011-02-28 @ 21:00:55
Postat av: Minna

Verkar som du har haft en riktig kanon helg ju förutom tåg och bussresan då, skulle velat se dig i fredags men kunde tyvärr inte ta mig dit. Hade varit kul om du hade kommit ner till Helsingborg någon gång. Men nu ska jag spela lite på min nya gitarr tänkte jag, köpte den i lördags.

Den e riktigt fin! och det e du med! :)



Ha det bäst, många kramar ifrån Minna!

2011-02-28 @ 21:01:14
Postat av: Anonym

du är så duktig Daniel. jag blir så glad och lättad när du har en så bra inställning till allt, du är nog minst neggopeggo av måånga. kul att du får fortsätta sjunga ute, ser verkligen fram emot dina egna grejer. tänk vad fint att du har varit med nu det senaste året

2011-03-01 @ 10:30:29
Postat av: camilla

:)) <3



När drar du ut på turne min vän??

2011-03-01 @ 11:42:32
URL: http://admin.nextinfashion.se/samila
Postat av: Evelina

Ikano huset i Linköping=) Åh när jag var där för någon månad sedan så fick vu utrymma hela lokalen, höhö sjukt läskigt=P

Synd att jag inte var där i fredags, när jag var där sist så såg jag ju en scen där, jag undrade just om några av idolerna skulle dit o sjunga, hehe=)

Kom gärna ner till Småland=)=D

Ha det gött, många kramar Evelina=)

2011-03-01 @ 13:23:07
URL: http://evvesliv.blogg.se/
Postat av: vendela

Åh Ulrik är så himla bra. Så så så fin.

2011-03-01 @ 23:04:31
URL: http://vigillarintedig.blogg.se/
Postat av: Isabell

Tja! det var kul att träffa dig i halmstad :) fattar inte riktigt hur jag kunnat missa dig, men riktigt duktig är du. Lycka till med allt :D

2011-03-02 @ 18:35:30
Postat av: Olivia

snygg due! <3 men skulle bara säga att du var som så BÄST då du var i Jakobstad i Finland på Idol-turnen, jag hade stått i 3 timmar i kylan för att se dejj med mina kompisar hehhee... ;) men iaf. lycka till i framtiden! ;D

2011-03-03 @ 12:20:07
Postat av: my (:

hejj, såg dej på Idol du äe grym på de du gör :)

jag sjunger oxå, skulle va sjukt kul om du kunnde komma till oskarshamn ngn gång ;)

vet många här som skulle bli helt galna om du kom :D

hehe, hoppas du får en trevlig kväll ;)

Kram :D

2011-03-06 @ 18:08:32
URL: http://hhellsten.blogg,se
Postat av: molly

Är de sant att du bor i kapelle?

2011-03-07 @ 12:57:05
URL: http://mollly.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0