Wow, vilken grej.
.
Eller, nja. Lite kanske. Jag var i Göteborg idag igen. Riktigt festligt. Idag jobbade vi på låten som jag har skrivit melodin till (även om självklart samarbetar och diskuterar med varandra). Vi hann bara lägga gitarr, men det blev riktigt snyggt - Så det är bara att jobba på nästa gång.
.
Idag fick jag ett väldigt roligt erbjudande som jag tyvärr fick tacka nej till, men som plåster på såren fixade jag en riktigt rolig spelning i Juni. Jag återkommer om den senare.
.
På tåget hem från Göteborg kollade jag på filmen The Social Network. Jag måste säga att jag blev lite tagen. Tänk att en idé kan bli till verklighet och få en sådan enorm genomslagskraft på kort tid. Jag gillar ofta filmer som är baserade på verklighet, för jag upplever att det lyfter hela filmen och man tar tills sig det ännu mer. Andra klassiska exempel är ju Titanic och Pokemon. Mark Zuckerberg är världens yngsta miljardär pga. Facebook. Tänk om jag kunde hitta på en lika bra idé?
.
Vad tror ni om den här:
.

.
Alla har vi varit där. Hur ska man egentligen hålla tidningen?  Du som åker spårvagn, buss eller tunnelbana känner väl till fenomenet tidningshållningen. Man sitter lite halvdant på sitt lilla säte, lägger tidningen i sitt knä (alternativt håller den framför ögonen) och sneglar försynt på det bottenlösa innehållet. Det finns inga andra fungerande sätt för tillfället för att kunna läsa dagfärska påhitt i kollektivtrafiken. NU är det slut på tramset. Jag, Daniel Norberg, har utvecklat en helt ny produkt som blir revolutionerande för framtiden. Tidningshatten.
.
Spänn enkelt fast din tidning, bok, eller glasspapper i din hängare som lätt och fiffigt hänger framför ögonen på dig. Hängaren är fastsatt i en trendig hatt, som passar för alla tillfällen. Ja, ni ser själva. Nedfällbara glasögon går att lägga till separat.
.
Intresserad?
ring: 080 335 65656 34344 666 + 66 - 666 (plus några siffror till) 778 - 66 etttvåtre och Sju!
.
TVEKA INTE. Börjar vi nu är den snart på på väg att bli lika väldsomspännande som Facebook är idag. Jag har gjort mitt, nu är det upp till er.
.
VI hörs! kram på er.
/ Daniel Norberg


Kommentarer
Postat av: Christina K

Hahahahhah, du är go du Daniel!

Jag tror starkt på din idé ;)

Följer din blogg fortfarande fast jag inte kommenterar så mkt nuförtiden. Nu ska jag strax sova, det ska bli grymt skönt! Ha det så bra du :) kram

2011-04-07 @ 23:16:07
Postat av: Anna

HAHAHAHAH! asså daniel :') du är ju för skön asså..! och smart, typ einstein eller vad han nu heter. Är det han som va så smart? :| DU ÄR SMART IAF!



hahah pokemon, mina klasskompisar är inne i värsta perioden nu. Ja men visst, gameboy, på mobilen, kollar på filmer och spelar med kort! PRECIS SOM LÅGSTADIET ÄR TILLBAKA. trevligt.



hoppas vi ses snart, haha.. spelning i Juni? haha.. I'll be there. ne okej, men man kan ju iaf hoppas HA HA.



(nu blev det långt igen :$)



KRAMAR TILL DIG DANIEL. saknar dig, 1 vecka sen nu. HAHA sjukt :$<3

2011-04-07 @ 23:22:53
URL: http://liifeofannaa.blogg.se/
Postat av: Pauline

Du är ju för go du Daniel! :) Såklart att den kommer att tillverkas, den tror jag starkt på faktiskt! ;) Hahaha! Hoppas allt är bra med dig. Hoppas det är en spelning nära mig så kan jag åka och kolla! Kraaam på dig

2011-04-08 @ 07:18:05
URL: http://peijo.blogg.se/
Postat av: cille

Det härligt inlägg och roligt. Ha de kul och hoppas en spelning e nära mig

HA DE GOTT

Postat av: Sara

hahaha xDD Du är la för schöön Daniel! ;P

Intressant! Riktigt kul inlägg! Får alltid ett leende på läpparna när jag läser din blogg ;) Men jag har typ alltid ett leende på läpparna så ja..., ;P

Kram på daaj! :) <3

2011-04-08 @ 08:40:48
URL: http://sarabergstrom.bloggplatsen.se
Postat av: Lovisen

jadu pokemon räknas bannemig som en klassiker;) serien, filmerna och framförallt GAMEBOYspelet..ljuva 90-talet. sedan är det ju bara ett plus att det är baserat på en verklig händelse:P höhö nej, nu ska jag ut och träna min pikachu ha det gött!

2011-04-08 @ 12:49:37
Postat av: vispen

Vilken rolig idé med tidningshatt eller vad det nu var du kallade det:)

Såg social network för några månader sen, fastnade tyvärr inte filmen även om jag också brukar tycka om verklighetsbaserade filmer. Ha en trevlig fredag. Kram

2011-04-08 @ 12:54:10
URL: http://vispen91.blogg.se/
Postat av: Fanny<3

Heheheh:) TROR STARKT PÅ DIG DANIEL! Jag har skickat vänförfrågan till dej på facebook! VARFÖR ÄR DU ALDRIG INNE?? :O



Kram Fanny!<33

2011-04-08 @ 13:41:46
Postat av: Linnea

Hahah xD du är ju bara bääst! ;D

2011-04-08 @ 14:36:09
URL: http://loinner.blogspot.com
Postat av: Sofia

HAHA xD verkar bli en succé ;D



nyfiken på spelningen i juni :) var och när undrar jag? :)



Hoppas allt är bra med dig!

Många kramar!

Sofia

2011-04-08 @ 14:54:49
Postat av: Nathalie

Haha!! bra idé där smart oxå :D Nice med spelning oxå hoppas de blir i närheten :) ha de gött o hoppas att din uppfinning blir tillverkad ;) haha!! Kram Nathalie





2011-04-08 @ 15:36:44
Postat av: Nathalie

Haha!! bra idé där smart oxå :D Nice med spelning oxå hoppas de blir i närheten :) ha de gött o hoppas att din uppfinning blir tillverkad ;) haha!! Kram Nathalie





2011-04-08 @ 15:38:05
Postat av: Beatrice

Du är genom go Daniel,när jag känner mig nere sätter jag mig vid datorn och läser din blogg och blir glad igen! hade inte såna personer som du funnits hade det varit riktigt tråkigt här på jorden, hade bara lust att säga det ha de bra/ kram

2011-04-08 @ 16:24:55
Postat av: Karo

Hahaha!! XD Den blir säkert en succé! Jag kommer att köpa den! :P

2011-04-08 @ 19:09:52
URL: http://karoliinaylikorpi.blogg.se/
Postat av: Emilia (rottne);D

hahah , BRA gjort.

fortsätt så ! :D

2011-04-08 @ 19:40:51
Postat av: Sofia

Hahaha, vilken super idé!

2011-04-09 @ 21:13:26
URL: http://sofiasaiady.blogg.se/
Postat av: Moa

haha kul uppfinning!

du är allt påhittig du ;)

2011-04-10 @ 11:23:50
URL: http://moasphotos.blogg.se/
Postat av: Annie

Vilken toppenidé! Du är så chilll o go! ;D Tack för att du ger mig dagens smile! Hahaha...

2011-04-10 @ 14:37:44
Postat av: Jessica

Haha ja ellerhur! Tänk om det var så lätt att hitta på en sån toppen idé!

Kul att följa din blogg!

Hare! Kram

2011-04-10 @ 15:51:44
URL: http://fnissefia.blogg.se/
Postat av: camilla

hahahahahahahahahaha ,neej sluta :D!.Kände mig precis lite nere men nu är jag glad igen, tack! :) <3...Hoppas giget du fick är i Finland,Jakobstad!?? ;) <3

2011-04-10 @ 21:00:17
URL: http://admin.nextinfashion.se/samila
Postat av: Bella sten

Hahaha! Sköning där. Engagerat!

2011-04-11 @ 17:11:55
Postat av: emeeliiie

haha vilken fin lite uppfinning, haha det va ju faktiskt rätt smart om man tänket haha ;)

kul med spelningen i juni oxå ;)

kram emelie ♥

2011-04-12 @ 20:48:13
Postat av: emeeliiie

haha vilken fin uppfinning du har kommit på ;)

kul med spelningen i juni ocå ;)

kram emelie ♥

2011-04-12 @ 20:51:14
Postat av: Sofie

HA HA HA HA HA!

Tänk dig att sitta på tåget eller bussen eller se gubben på bänken med en sån? KATSCHIIIING! Mark Zuckerberg, släng dig i väggen! Norberg, det kommer vara namnet på allas läppar! HAHAHAHA!

2011-04-13 @ 13:57:06
URL: http://soofajj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0