Nej, men hejsan Svejsan Livet är så hejsan på er. Herregud vad jag har blivit lam på att uppdatera min annars så livfulla och fantastiska blogg. Skämmes, ta mig tusan. Ja ber om eder förlåtelse, för nu är det dags för ännu ett klurigt, finurligt och givande inlägg på en av Sveriges bästa bloggar:  Danielnorbergs.blogg.se
.
Saker och ting har hänt. (det gör det iof för alla.. hela tiden...)
Jag har de senaste dagarna varit fullt och strängt upptagen utav Radiojobbet jag och min bror gör. Vi ska fylla 12 minuters rikstäckande radio, och det kräver sin tid och sin noggrannhet. Eftersom att jag någonstans hela mitt liv har velat jobba med humor och sketcher så tar vi detta på största möjliga allvar och pressar ur oss roligheter så gott som vi bara kan. Jag är supernöjd, min bror är supernöjd - Och förmodligen blir resterande lyssnare detsamma. Men, än är det mycket kvar. Två stycken körlåtar skall skriva och arrangeras - Och det är inte gjort i en handvändning (så länge man inte är Uri Geller).
.
Idag tog jag dock en stunds break ifrån arbetet, och stack iväg och fikade med min mycket goda och fina lilla vän Andreas. Såhär ser han ut - Ibland i alla fall.
.
.
Men,,, innan vi gjorde det så gjorde vi något jag länge velat göra. Jävlas på "Drive in:en" på McDonalds. När det blev vår tur att tala in i mikrofonen vad vi skulle beställa, gjorde jag om min röst och lät istället som Roy i Macken.
.
- Välkommen till McDonalds. Varsågod att beställ.
- Ja, hallå dö, .. DÖ! Ja, ska no hå en sån där görgo Lilla mänyyyn, men stor pommäs. Ajjemen, och Kåla till det.
- Var det bra så?
- Ne, dö. Rooooger också. (till Roger) VAD SKA DU HA NUDÅÅÅ ROGER? hon väntar ju här, fatta du la! DÖ! Ta två cheeseburgare så får det va bra så.
- Ni betalar i lucka 2.
- Hej dö. hej dö!
.
.
Ja, det var väldigt roligt på plats. Och det var ännu roligare att betala och ta emot maten och helt plötsligt se helt vanliga och seriösa ut. Haha! Vad vi är buuuuuuuuuuusiga va.
.
.
Vi gick in efteråt. Vi gjorde det enkom för att få skoja till vardagen lite.
.
Väl inne på McDonalds hittade jag en Metro. Jag vore Västsveriges största fjant om jag sa att jag KÄNNER honom, men jag vet mycket väl vem det, och alla mina närmsta vänner känner honom bättre. Det är en kille från Uddevalla precis som jag, som har jobbat sig uppåt något hejdlöst i branschen. Newkid kallar sig, eller Alexander Ferrer som han egentligen heter. Han blev idag recenserad i Metro, och fick riktigt fina ord skrivna om sig (Även om recensenter är ett otroligt konstigt och idiotiskt yrke - enligt mitt tycke). Jag är glad för hans skull, och kika gärna in honom om ni inte gjort det tidigare!
.
.
.
När jag sedan satt och bläddrade vidare hittade jag nog årets SJUKASTE lilla artikel (OM nu innehållet stämmer, vilket det enligt mina erfarenheter rätt sällan gör). Ja,, jag vet inte vad jag ska säga. Ni kan ju få läsa själva istället.
.
.
Fast det klart. Man förstår ju varför han blev arg? ..... eller?.......
.
Suck. Världen är sjuk, och det är jag också ibland. Men inte på DET sättet.
.
Såg idag förresten att Robin Bengtsson ska ha varit med om en svår bilolycka. Tråkigt för honom... verkligen. Tur bara att han inte blev allvarligt skadad. han var tydligen på väg till Norge för att spela in med en norsk hiphop-grupp. Jag är nästan 100 % säker på att det handlar om det jobbet som jag fick tacka nej till. :)
.
Världen är liten, mitt sportintresse ännu mindre.
.
VI avslutar med en go liten bild :)  Kram på er!
.

Kommentarer
Postat av: adriana / anaphoto

"hallå dö... DÖ!!! " hahahahha, ååh lyckat daniel xD

2011-04-13 @ 21:59:02
URL: http://anaphoto.webblogg.se/
Postat av: adriana / anaphoto

"hallå dö... DÖ!!! " hahahahha, ååh lyckat daniel xD

2011-04-13 @ 21:59:30
URL: http://anaphoto.webblogg.se/
Postat av: camilla

hahahaha,naaajs de där med mc donalds :D, vill kommentera en massa men är så trött så jag orkar inte :P, ja e sjuk, fasst tror du e sjöukare än jag iaf :)

KRAAAAAM <3

2011-04-13 @ 21:59:41
URL: http://admin.nextinfashion.se/samila
Postat av: Anna

haha daniel håller med dig, det är en av sveriges bästa bloggar! ;) den mest besökta för min del med:D

jag blir glad när jag ser att du är glad, bra att du jobbar flitigt jöh! haha.. och vettu? jag skulle fått damp om du beställde mat från mig!haha :$ men najs att ni hade ruligt! NEWKID!! som jag skrev på chatten till dig visste jag inte om att han kom från Uddevalla?! MEN han har uppträtt i lilla KINNA! alltså tro det eller ej, vi har faktiskt en scen där och något som heter "mingla i mark!" han är grym, kommer ihåg hur otroligt snygg jag tyckte att han va (A) haha.. nej men asså, han va grym! stod längst fram och diggade järnet! ;).. artikeln va sjuk.. undrar om den är sann.. haha sjuk jävel isf..!

hörde det om robin bengtsson! Har alltid gillat honom så blev lite orolig, men hoppas verkligen att han mår bra! han kommer ju från Svenljunga (vilket inte är SÅ långt ifån kinna..! ;D) och ah. Men hörde att han inte blev så skadad men att han körde på någon bakifrån, han kommer nog åka dit! :s aja, allt kan hända alla, även kända personer ;)



HAHA, alltså min kommentar, den blev jäkligt flummig, men jag gillar dig ändå! :) HÄRLIGT VÄDER, haha.. eller något. KRAM!

2011-04-13 @ 22:02:24
URL: http://liifeofannaa.blogg.se/
Postat av: Uddevalla Sara Du Vet ;)

haha <3 Du är la för go du Daniel! ;) Man blir så glad när du skriver! :) Haha Bäst det där med Mcdonalds xDD hahahahah Man ska inte tro på allt Metro skriver... Det är sant.... :/ Riktigt fin bild! JAG SAKNAR DIG! <3 Måste ses snart igen! :) Känns så länge sen! Men det var ju dock cirkus 3 veckor sen vi sågs ^^ <3 KRAM PÅ DIG!

2011-04-13 @ 22:03:28
URL: http://sarabergstrom.bloggplatsen.se
Postat av: AlmaMånsson

Fattar inte hur människor tänker :/



Du är grym iaf <3 Kör frösiktigt ;)

2011-04-13 @ 22:05:07
Postat av: Uddevalla Sara Du Vet ;)

haha xd bäst du är! Ser fram emot att höra er på radio! :D OCH SÅ LÄNGTAR JAG EFTER EN SSKIVAAA!! ;)

Bääääst det där med Mcdonalds! xd Underbart! ;P

Man ska inte tro på allt Metro skriver... men men... något då & då kan vara sant :/ Haha, du var liiite utanför stan när du var på torp... och då var det inte hej dundrandes vackert väder... Men senare kom solen! Antagligen hade du kommit tillbaka då xd (eller inte...) SAKNAR DIG DANIEL!!! Måste ses snart igen!!! Och komma på ett namn till Christoffeeer! Det känns som att det var jättelänge sen vi sågs.. Men det vara bara 2 veckor sen typ ;P haha <3 KRAM!!!!!

2011-04-13 @ 22:08:54
URL: http://sarabergstrom.bloggplatsen.se
Postat av: Gabriella

Kul men radiopratet! :D men det var ju nästan ett år sen du gjorde din audition för idol nu och jag skulle vilja veta hur ditt år har varit och förändrats, har du tex fått mer jobb sen idol eller började du söka mer radio och röst jobb efter idol? :)



Roligt med McDonalds, skulle också vilka göra så, haha! xD

Men vad läskigt att Robin har varit med i en olycka ;( men på tal om han så skulle det vara jätte kul om du eller någon annan från förra årets idol skulle klä ut er och göra en audition på skoj som Robin gjorde när han klädde ut sig till tjej xD



Men iaf, ha det bäst och blogga mer! ;D

2011-04-13 @ 22:12:01
Postat av: kenneth ask

hej vännen min hoppas allt är bra sötnos vad har du gjort idag jag har inte gjort så mycket idag hejdå vännen min sönos

2011-04-13 @ 23:05:36
Postat av: Ninas modeblogg, utan mode

Du måste göra så där på McDonalds igen och filma!

2011-04-14 @ 09:56:50
URL: http://ninai.blogg.se/
Postat av: cille

ett långt och kul och tråkigt inlägg :)

HA DET GOTT

2011-04-14 @ 14:58:04
Postat av: ella

kram på dej!

2011-04-14 @ 15:09:01
Postat av: Annie S

Halloj!

Jag håller absolut med om att detta är Sveriges bästa blogg! Alla som besöker den lämnar med ett leende på läpparna.

(Snygg kompis förresten, precis som du är. De tjejer ni mötte föll väl som furor ;D )



Va härligt att ni ska va med på radio! jag är övertygad om att det kommer låta toppen!



Hahah låter grymt skojigt att göra sådär på McDonalds xD



Mycket lycka till o kör försiktigt!

Kram!

2011-04-14 @ 19:54:26
Postat av: Nathalie

Haha as kul de där med McDonalds :D Långa blogginlägg gillas oxå :)hoppas att radoigrejen går bra!! ha de nice Kram Nathalie

2011-04-14 @ 20:39:50
Postat av: Johanna G

Heej!



Jag såg din nya reklamfilm på TV igår! :) Min lilla 6-åriga kusin satt och ritade och kollade på Cartoon Network. Jag satt i rummet bredvid när jag plötsligt hörde din röst! Haha, det kändes lite skumt. Så jag skyndade mig dit och hann se att det var de där Mighty Beanz som du har länkat en video till förut, men det här var en annan och längre version. :D Kul! Kan det ha varit den du spelade in för några veckor sedan kanske? :)



Roligt det där med McDonalds också, haha! Du är allt bra knasig du! Underbart :D



Kramar

2011-04-14 @ 22:57:35
Postat av: Moa

haha du är så härlig Daniel! :)

du måste göra det där på McDonalds igen och filma!! ;)

2011-04-16 @ 13:20:31
URL: http://moasphotos.blogg.se/
Postat av: ebba

Hejsan!

Nu ska inte jag skriva som alla andra..

Jag tycker däremot du är way over the mountains bra ;) det blev konstigt! :D men skitsamma!

Förresten, NEWKID ÄR GRYYYM! :D

2011-04-16 @ 21:39:49
URL: http://ebbajulianilsson.blogspot.com
Postat av: Fanny<3

Hehe du e bäst Daniel! Älskar det däre med Mc Donalds!:) hehehe ! MERN JAG LÄNGTAR EFTER EN SKIVA!<3 PÖSS<3

2011-04-18 @ 15:05:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0