Skulle du tänka dig ställa upp i melodifestivalen?

Det skulle jag absolut kunna tänkte mig. Jag har faktiskt sökt in två gånger - och båda gångerna genom skivbolaget Warner Music (Madonna bl.a. :) )
Ni kanske har sett en video med mig och min vän Johanna när vi sjunger OM du lämnade mig nu. Det var via den filmen som vi fick kontakt med bolaget. Första året (2009) sökte vi in med en låt som artisten Maia Hirasawa hade skrivit. Här är hon: http://www.youtube.com/watch?v=f5RjkrOWpUs
Andra året (2010) sökte jag och Johanna in med en låt som Måns Zelmerlöw hade skrivit perfekt för oss. Ingen av låtarna kom med tyvärr.

Om du fick välja att åka var som helst i världen , vart skulle du åka då?

Jadu, Vart skall jag åka då? Jag har faktiskt en kusin i Brasilien som är lika gammal som mig. Det hade varit roligt att få komma dit för att träffa henne. Hon är tydligen Dj där. :)
Vilken är din absoluta favorit bok?

Böcker är bra, men jag läser helst faktaböcker faktiskt. Det låter lite torftigt, men jag gillar när man kan lära sig något. Några goa exempel på sådana är 100 Höjdare - Filip Hammar och Fredrik wikingsson - Eller Henrik Fexeus böcker.
(vår i Uddevalla)
Har du någon gång vart kär i en kändis när du var mindre? eller du kanske är?

Hm.... Nej, faktiskt inte. men börjar jag väl gilla t.ex. ett band eller någon annan typ av offentlig person som gör någonting så följer jag dem slaviskt under den perioden. Nu följer jag t.ex. En kille som heter Ray William Johnson på Youtube och har sett ALLA hans filmer. Det samma gäller Galenskaparna, eller Alla Filip och Fredriks grejer. Fråga mig något om dessa tre gäng så kan jag förmodligen (och förhoppningsvis) en hel del! :)

Vad är de 3 konstigaste sakerna ett fan har gett dig?
Ett kilo socker, En byrå och en hörnsten.

vem från Idol har du mest kontakt med nu?
Vi skriver med varandra lite hela tiden, men jag och Minnah är rätt goa vänner. Iaf från min sida, haha! Hon ringde idag t.ex.

Hur snygg tycker du att Minnah är på en skala?
haha! .... :D Lugn nu!
(något man inte lär sig på en 5årig bibliotikarieutbildning är i alla fall hur man designar skyltar)

när får vi höra alla låtar som du har hållit på med? :)
En släpps i veckan...... ;)

Vad gjorde du innan Idol?
Jag gjorde en hel del grejer innan Idol, men bl.a. så jobbade jag som... mattrullare. Det har snart ingen gått miste om. Annars gick jag musiklinjen, skuttade runt i Uddevalla och njöt av vattnet och skogen.

Om du fick ta med dig vem som helst till en öde ö, vem skulle det vara då? :)
haha, Jag minns att jag och mina vänner ofta pratade om det förr. Jag var nära vän med en kille som heter Christian - Och vi sa ofta att vi skulle välja varandra om vi skulle (varför vi nu skulle bli det? :D ) bli strandsatta på en öde ö. Argumentet var att vi tyckte att vi kunde bygga bra kojor att sova i. Men vänta nu....... Hur ska vi fixa mat?   Haha! Det tänkte vi aldrig på.

Vilket/Vilka band/artister träffar dig rakt i hjärtat?
Håkan Hellström och Beatles! Raaaakt i <3
(jag vet inte vad som skulle kunna hända för att jag skulle bli sur i ett sånt här landskap! :) )

Tror du att du kommer vilja bo i Sverige som permanent eller drömmer du om att bosätta dig i något annat land?

Alltså, jag vet inte! Jag gillar verkligen Sverige. Just den här tiden på året är dessutom det absolut bästa jag vet (efter hösten). När jag går i skogen nu så mår jag riktigt sjukt bra. Det vet jag inte om jag skulle känna någon annanstans. Men jag reser mer än gärna iväg och upptäcker världen. Jag har faktiskt inte sett något större av den. Jag har varit i Norge, Borås och Thailand. Så det finns en del att se. Men.... Jag gillar Sverige! :)

Vilken är den maximalt underliga fråga du själv kan komma på att ställa till någon du inte känner?

Hej, Vem är jag?

Vad är det bästa minnet från idol?

När vi sjöng All i Need is you tillsammas för sista gången i Finland på turnén.

Värsta?
När låten var slut.
... :) Är på G att köpa en fetingkamera nu. Motivet är bra. Men kameran är rätt lam faktiskt. Iphone 3 btw.
Hur lång är du?

Ungefär lika lång som en kort lyktstolpe = 1,85 m

Alla dina texter/dikter är så glada, skriver du nånsin nåt sorgligt..?
Jag har så mycket lättare att skriva glada och roliga texter, än sorgliga. Men jag sjunger "sorgliga" texter sååå mycket bättre än glada. Det är så det är. Varför vet jag inte.

Vad tror du om Idol 2011, med tanke på att det blir nya jurymedlemmar och ny programledare?

Jag har ingen aning om hur det kommer att bli. Jag antar att antal sökande kommer att tredubblas med vårat - Och att det kommer att vara med massor av duktiga sångare och sångerskor. Men... Idol fräschades upp med den nya Idoljuryn för ett par år sedan. Jag vet inte, men jag TROR att det kanske kan vara svårt att göra det - IGEN! Att komma med något nytt och fräckt 2 ggr kanske är svårt. Kanske är det så att Idol är så starkt förknippat med Jihde och Carlsson att det tappar tittare. Eller är det kanske tvärtom?  För mig spelar det ingen roll. Jag har gjort min resa - Och jag är onödigt nöjd med den!

hur känner du när man säger att man lär känna folk genom dig?

:D Det låter helt fantastiskt. Då blir jag superglad. Hoppas ni har det... skoj! haha!

vad vill du ha nästa gång vi träffas?
En byrå och en hörnsten

Vilken är den konstigaste dröm du haft?

Ibland drömmer jag riktigt mycket - och kommer ihåg alltihop. Men ibland så är det sämre med det. Jag vet i alla fall två typer av drömmer som jag drömde extremt mkt när jag var liten.
Det ena var att jag flög ut för min trappa här hemma. En superkort sekvens på bara 2-3 sekunder. ... Ja, är det någon drömtydare där ute som har en aning om vad det betyder så hör av er på: Danielsdrömtydarmail.com.fake.
Den andra var att jag hick in på en camping, och blev attackerad av en husvagnsrobot. Jag fick springa från den så fort jag kunde och ställa mig vid en lyktstolpe. Om jag sedan vände mig mot roboten och sa Robo cop två gånger så skulle han skona mig. .... slut. Ja... vad den betyder är nog ännu mer oklart! :D

Hur ska en tjej vara? För att få dig på fall då?
Haha, jag veeeeet inte. Men smart och rolig är nog rätt skoj om hon är. :)

Om du fick välja EN övernaturlig egenskap, vilken skulle det vara?

Lätt val. Att kunna trolla. SNAAAP! Då kan jag ju trolla mig till alla egenskaper. Woho. Annars hade flyga varit helt okej. Fräckt å klä ut sig till stålmannen och bara dra iväg. :)

Hur många gitarrer har du hemma?
17 stycken - Men min bror har några av dem hemma hos sig.

Favoritfilm?
Stinsen Brinner.... Så himla bra.
http://www.youtube.com/watch?v=Z0lXUC3Bi2w
TACK TACK TACK TACK FÖR MIG FÖR DENNA GÅNGEN. JAG HAR MER ATT SKRIVA, MEN JAG TAR LITE I MORGON OCKSÅ.
.....
.....
.....
Men..... I veckan släpps hela versionen av en av mina och Alex demolåtar. Håll IIIIIIIIIIII er.



Kommentarer
Postat av: Nathalie

Hej Daniel !!

Yaaay längtar tills man får höra hela låten !!:D

O tack för alla bra svar oxå :)

Kram Nathalie

2011-04-25 @ 23:21:11
Postat av: M

"Hej, Vem är jag?"



Klurigt, men tycker nog att du kom undan lite lätt ;)

För din del skulle det nog inte vara så konstigt, då en stor del av svenska folket vet vem du är :P den tv-tittande delen iaf.

2011-04-25 @ 23:51:44
URL: http://maha.webblogg.se/
Postat av: Anna

hahaha daniel, dina svar slår seriöst alla! Typ garvar. Kul att du besökt Borås, jag menar, väldigt regnigt och fint ställe! :'D haha.. Borås i mitt hjärta<3 bara 2-3 mil från Kinna.. yeah! hehe!



HÅÅÅKAN haha! Vi ska köra en låt med honom på konserten på Onsdag! det kommer bli feeettt! Kom igen Lena du vet! :D haha.



haha, ska din tjej va smart? Känns inte som varken Mia eller Sara ligger bra till där. SORRY GIRLS! asg! Ne men det är trevligt att du tycker det är najs att man lärt känna folk genom dig HEHE!



och ser fram emot tills man får höra låten. KOMMER TYP DÖ! :D



ha det bäst daniel! och fortsätt skicka in till melo! DÅ BLIR ANNA GLAD!:)



kramar

2011-04-25 @ 23:53:39
URL: http://liifeofannaa.blogg.se/
Postat av: Sofia L

Roliga svar :)

Längtar tils de nya låtarna kommer ut! :)

visste inte heller att du sökt till Melodifestivalen :) kul!



Hoppas på en spelning i GBG snart :)



Keep up the good work!



Många kramar!

Sofia

2011-04-26 @ 11:52:10
Postat av: adriana / anaphoto

Yay, fick svar på en fråga! :''D Haha, du är rolig du :)

2011-04-26 @ 12:42:36
URL: http://anaphoto.webblogg.se/
Postat av: cille

vad kul att göra så här

HA DE GOTT

2011-04-26 @ 14:11:03
Postat av: miw

daniel! om du gillar filip & fredrik borde du kolla in http://enmoviebox.blogg.se!

2011-04-26 @ 14:26:22
Postat av: Anonym

Skepp å hoj Daniel ! Du har ju också varit till Finland! :D det nämde du ju inte på en fråga :) hihi :D

2011-04-26 @ 14:34:52
Postat av: Elin

Vad roligt att stunden då ni sjöng "All I Need Is You" i Finland också var värd att minnas för dig, kommer själv aldrig att glömma den iaf. :)

2011-04-26 @ 15:19:07
Postat av: Fanny<3

Du svarade INTE på mina två frågor!:/:(



Men Jag ÄLSKAR dej endå! :D <3



Fattar inte vad jag skriver men iaf!

Puss & Kram<3 :)

2011-04-26 @ 15:35:30
Postat av: Fanny<3

Hej ´;) När släpps en skva av dej?



Isf kommer jag vara den första som köper den!



I PROMISE! ( eller jag vet inte hur det stavas , men det ska stå (jag lovar) iaf) Puss & Kram<3:D

2011-04-26 @ 15:38:32
Postat av: Emma

Hahahha du är så rolig! som där nere : '' världen är liten men mitt sportintresse är ännu mindre '' HAHA galet bra xD

2011-04-26 @ 16:02:09
Postat av: Tess

Vinnare för Dagens Blogg-tävling lottas ut e.kl.18..

Har du inte anmält dig ännu?

Gå in och gör det NU , så kanske det blir DU :)

kram!

2011-04-26 @ 16:48:35
URL: http://tessolsson.webblogg.se/
Postat av: Alice

åh filip och fredrik :D

2011-04-26 @ 17:14:52
URL: http://aliceeee.blogg.se/
Postat av: camilla

fatta hur glad jag är att jag fick vara med när ni sjöng all i need is you för sista gången!! <3 Det var magiskt

2011-04-26 @ 17:57:06
URL: http://admin.nextinfashion.se/samila
Postat av: AlmaMånsson

Jag tackar så oerhört mycket för att du svarade på min fråga ;)



(Frågan - Har du någon gång vart kär i en kändis när du var mindre? eller du kanske är? )

2011-04-26 @ 21:42:05
Postat av: Noora

Nästa säsong av idol kan aldrig slå idol 2010! <3

Är jätte glad att ni kom hit till Finland Daniel! (: <3

2011-05-01 @ 16:52:54
Postat av: johanna

jag heter johaNNA

2011-11-01 @ 17:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0