Nyss hemkommen från ännu en gooo helg i Halmstad hos mina vänner. Fett fräckt! Eller? ja, det tycker jag.
.
På tåget hem var det mindre fräckt. Jag skulle med ett tåg som gick ca. halv 10, och jag sa till receptionisten att jag ville ha biljetter till tåget om 3 minuter. Japp, sade hon glatt och dansade med lätta steg bort mot apparaten där den lille färglösa lappen snart skulle printas ut.
några sekunders pinsam tystnad senare fick jag min biljett, hon fick mina pengar - och jag satte mig på tåget.
Strax efter min fina entré på tåget (Weise har lärt mig hur man gör) så möttes jag av en barsk blick av den annars den så trevlige och karismatiska "nya resande"-mannen. Han synade min biljett noga, och började strax joddla i C-dur om hur jag köpt fel biljett och om hur jag så fort som möjligt borde avlägsna mig från tågplatsen, och tåget innan han skulle "använda mig som kol till loket". Jag gjorde som han sa, och hoppade snart ur tåget med min lilla väska, min keps och ett kort på min familj i handen.
..
..... Ja, inte riktigt så gick det till. men den som bara pratar sanning har inget vettigt att säga. Jag hade köpt fel biljett, eller fått fel biljett. Det spelar ingen roll. Jag kom snart på ett nytt tåg och var inom ett par timmar hemma på mitt pojkrum igen och kunde sätta mig med körarrangeringen som jag håller med till Radioprogrammet.
.
Har ni förresten problem med hissar? Om ni har hossifobi (som det inte heter) så har jag nämligen kommit på en alldeles förträfflig lösning på det hela. Ni minns kanske min tidningshatt?  Här kommer ni nästa storsäljare. Kanonen. Ja, kanonen finns ju redan, men inte där jag vill att de ska finnas. Titta på ritningen här nedan så förstår ni snart vad jag menar. Vad tror ni?
.
Vad 90 grader har med instruktionen att göra är och kommer alltid att vara en gåta även för mig. Men det såg lite proffsigare ut tyckte jag.
.
Här kommer lite sköna vårbilder dessutom! Titta och tjut!
.
.
.
.
Det blir till att fortsätta inspelningarna. Det blir snart ett heeeffftigt blogginlägg igen! Håll andan till dess.
/ Daniel Norberg
.

Kommentarer
Postat av: borst

90 grader behöver du för att kunna räkna ut hur långt det är på diagonalen genom pythagoras sats, så att du inte skall skjuta för kort eller igenom byggnaden :)

2011-04-18 @ 19:11:17
Postat av: victoria

HAHAHAHAHAHAHA orkar inte................ xD

Asså... du e störd, på ett bra sätt :) Haha du får mig alltid att le, ja de e sant! Jag suger på att kommentera din blogg jag vet! -.-



Men du, jag saknar dig! Hoppas vi ses snart, i oskarshamn? ;) KRAM!

2011-04-18 @ 19:14:44
URL: http://vbergstrand.blogg.se/
Postat av: Uddevalla Sara Du Vet ;)

du är ju bara för fiiin! :) Löste du korsordet eller??

;) haha sitter och skrattar ihjäl mig nu xD Kanonen var ju bäst!! xD hahah gillar din handstil! Tänk att jag har den inramad ^^ Heeeftiiigt! ;)

Ert hus är så fint! (har ju redan sett det förr, men då var det ju snö ute) Fina bilder! :) ÅÅ vad jag saknar dig Daniel!! Måste ses snart igen!! :( <3 SNÄLLA KOM TILL PASSIONSPELET!! :] <3

2011-04-18 @ 19:20:01
URL: http://sarabergstrom.bloggplatsen.se
Postat av: Anna

HAHAHAHA asså daniel, du vill nog verkligen döda mig asså. Typ när jag läste om din hiss typ började jag asg! Men visst, den va ju.. fin :'D hahahaha! KANONERS! (he he) gött att du tog dig hem iaf. Och JA! du är söt på bilderna och JA du har snygg klädstil och JA jag saknar dig! :)



hoppas vi träffas snart!:) The norbergs .. typ. HAHA! kram

2011-04-18 @ 19:21:13
URL: http://liifeofannaa.blogg.se/
Postat av: Karo

Hahaha! Kanonen!! VIlken bra idé!! :D

Härliga bilder! Och du är ju lika söt som vanligt! :) <3

Kram!

2011-04-18 @ 19:59:38
URL: http://karoliinaylikorpi.blogg.se/
Postat av: maolien

Hahaha :D Jag gillar dina smarta ideér, fortsätt med det XD

jodå det såg jätteproffsigt ut det där med 90 grader.

jag förstår exakt vad du menar, typ.



Jag befann mig också i den fina staden Halmstad idag. fast hos polisen, fixade ett nytt pass. När jag satt där och väntade (lääänge) så kom jag att tänkta på at du kaaaanke skulle kunna befinna dig i Halmstad just då. För du hade inte bloggat på ett tag. Nästa gång du åker hit så får du minnsann förvarna ;)



Kram på dig sötaste Daniel :D

2011-04-18 @ 20:25:45
Postat av: cille

du e för go.

HA DET GOTT

Postat av: Emma Hansson

Alltså jäääädrar va du har blivit snygg Daniel! :O

Hoppas allt är bra med dig :D

2011-04-18 @ 20:47:46
URL: http://emmavictoriahs.blogg.se/
Postat av: Gisela

Hej Sötnos vännen min hoppas att allt är bra med dig. det är bra med mig ikväll. är trött nu ikväll och seg efter kvällens zumba träning som jag har varit på. sen har det varit en tuff helg med för mig så är helt slutkörd och trött nu efter helgen. men tar nog snart igen mig i veckan nu att sova ut och ta det lungt och slappa och sånt. imorgon ska jag på bio i helsingborg med två kompisar och se nya scream 4 så det ska bli kul och se hur den är. vilka fina bilder du har lagt in på din blogg daniel vännen min och fint inlägg du har skrivit med.du skriver alltid fina och söta inlägg daniel. man blir alltid berörd när man läser dina blogg inläg och glad blir man med när man läser dem. du är så bra på att skriva inlägg. du är för bäst. älskar dig som vän och som bästa fan kram Gisela

2011-04-18 @ 20:56:51
Postat av: Gisela Isgren

vilket fint och söt och bra blogg inlägg med fina bilder du har lagt in idag sötnos daniel vännen. du skriver alltid så fina och bra och söta blogg inlägg. hoppas att du mår bra. jag mår bra. hoppas att du har haft en bra helg och en bra måndag. för det har jag haft. ha en fortsatt bra vecka nu min fina nära vän daniel. kramar av massor till dig från din finaste vän och fan //Gisela ha de bäst

2011-04-18 @ 21:00:09
Postat av: Nathalie

Haha!!Ja den där hissfobi grejen va ju smart :D

Kul mä en lyckad helg oxå :) Ha de bra !!

Kram Nathalie

2011-04-18 @ 21:52:10
Postat av: Felle

Haha, än en gång har du lyckats plantera ett stort leende på mina läppar :D Jag älskar ditt sätt att alltid se livet från den ljusa sidan och skriva sådär roligt. Om alla andra såg världen på samma bekymmerslösa sätt som du, och spred lika mycket glädje omkring sig, så skulle begreppet sura miner inte ens existera :)

Trevligt att du har haft det kul i helgen för övrigt, och det låter bra att radioprogramsfixandet går framåt. Hoppas att vi på andra sidan Östersjön som inte har svenska radiokanaler kan höra det ni trixat ihop via Internet eller något då det är klart? :D

Fina vårbilder förresten, och du är söt som vanligt :)

Ha det underbart, kramar! <3

2011-04-18 @ 22:13:34
Postat av: Gabriella

Shieeet va snygg du är! :o blir typ chockad av din snygghet! ;o

Snygg handstil också ;)

smart med hissgrejen :D



Älskar vår! Känns så skönt nu när det har blivit varmt, allt blir så mycket bättre, fast idag känner jag mig extra lycklig eftersom jag fyller år! :D



Ha det bäst!

Kram från gladaste gabriella

2011-04-18 @ 22:55:09
Postat av: Sofia

Du kommer med så bra idéer Daniel! Jag har ju hissfobi eller vad det heter så jag älskar din hissidé! :D

2011-04-18 @ 23:29:52
URL: http://sofiasaiady.blogg.se/
Postat av: Fanny<3

Hahahah gillade ideen med hissen:) snygga bilder! Ja du är sööt Ja du är snygg Ja jag saknar dig och Ja DU ÄR SÅÅ SÖÖÖT!!<3 :*



Puss & Kram Fanny:)

2011-04-19 @ 11:28:20
Postat av: Michaela :D

Så otroligt fin duu är Daniel <3 :)

2011-04-19 @ 13:30:56
URL: http://michlan.blogg.se/
Postat av: Moa

jag har typ "hissfobi" så din fiffiga lilla lösning kanske skulle kunna vara något för mig? ;)haha

ha det underbart Daniel! :D ♥

2011-04-19 @ 20:41:19
URL: http://moasphotos.blogg.se/
Postat av: Sofia L

Kul idé! xD tror inte att jag har en hissfobi men jag gillar absolut inte att åka hiss :P



annars hoppas jag att du njuter av det fina vårvädret! tagga inför sommar 2011! :D



Ha det gött!

Många kramar! <3

Sofia

2011-04-20 @ 16:35:58
Postat av: Anonym

söt :D

2011-04-28 @ 22:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0