Här sitter jag på rummet, helt slut efter en dag,
Som varit full av äventyr av alla tänka slag!
först fika jag med Adde, Sen fika jag igen,
Sen köpte jag två korvar å en dryck för 20 spänn.
.
Sen gled jag till museet och kika lite glatt
när Alex, han jag skriver med, där spelade och satt,
så käckt uppå en pall, Och efter det så gick jag hem.
Och nu så är jag hemma, och sitter lätt i kläm,
.
....... Ja, slutet var väl inget jag skulle printa ut i 40 000 ex... men i övrigt var väl dikten Ok?... eller?..inte... ok.
.
.
Så här såg jag i alla fall ut idag när jag gjorde alla dessa galna upptåg. Jag önskar jag kunde skriva exakt var jag köpt min halvdanna kläder - och vilket märke det är på dem - men det kan jag inte. Så jag ljuger ihop något helt enkelt:
.
Kavajen är från Konnys Kavajer i Kranby och är av märket Konnyleja. Ca. pris: 699 kr.
Linnet är en Linne från Plack-Pontus Plagg i Penningby, och är av det slitstarka materialet Gran. Märket heter Mats och den köptes för ca. 20 spänn.
.
.
I förrgår var jag och min gode vän Andreas ute på en långpromenad (Det var därifrån som jag fick bilderna till föra inlägget. Missade nu svaren på frågestunden så kolla in förra inlägget btw! ).
När vi var ute och gick så kom vi tänka på hur gött det hade varit att ha en en egen båt. En båt som man har hhelt själva, som man kan göra iordning till sin egen och som man kan ha i Smögen i sommar. När vi kom hem slirade vi in på blocket och tittade runt lite. Vi ville gärna ha en som man kunde sova i - Och vi hittade en hel del olika varianter. Den som dock föll oss bäst i smaken var modellen Stortriss med kojplatser. Vi tänkte inte mer på det och gick hem och la oss.
.
Dagen efter gick jag hem till Andreas. Vi kollade snabbt igenom Blocket igen och hittade precis en sådan båt vi hade spånat på - i UDDEVALLA som PRECIIIIS hade sänkts i pris. Vi tänkte: Ska vi ringa? Dt skadar ju inte?
Sagt och gjort. Vi ringde, vi åkte dit, vi grubblade - Och vi KÖPTE DEN!
.
haha! Så sjukt snabbt gick det. Nu är vi båtägare - och vi kan inte ens segla. Haha! Men det löser sig. Ibland tror jag bara att man ska göra det man tänker. Att vi ska vara mer spontana än vad vi är. Har ni sett Yes Man så rekom menderar jag den varmt. Den handlar om att man bara får säga JA till alla frågor eller uppmaningar man får. Det är en galet inspirerande film.
.
Nu har i alla fall jag en båt som vi ska göra segelduglig, och det hade vi inte i förrgår. SKOJ och spännande. Jag längtar tills vi lättar ankar och seglar upp den till Smögen. Vilket äventyr.
.
(en likadan som på bilden)
.
TACK för dagens lilla trevliga inlägg. I veckan släpps en av mina och Alex låtar. HÅLL I EEEEEEEER!
.
/ Daniel Norberg
"En av Världens bästa båtägare"

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Jättefina bilder på dej <3

Kramer på dig

2011-04-26 @ 22:48:18
Postat av: Jennifer

haha det är alltid lika roligt att läsa din blogg Daniel ;D Grattis till båt köpte föresten:D ska bli roligt att höra om dina båt resor i framtiden.



och sen en sista sak det borde inte vara lagligt att vara så söt dom du är ;D



Puss & Kram ha de bra ;) <3

2011-04-26 @ 22:49:25
Postat av: Isabelle

Väldigt fina fina bilder på dig<3

Kram på dig <3

2011-04-26 @ 22:51:43
Postat av: Jennifer

Allti lika roligt att läsa din blogg Daniel :D



vill bara säga en sak, det borde vara olagligt att var så otroligt söt som du är ;)



Puss & Kram ha de bra <3

2011-04-26 @ 22:52:08
Postat av: Anonym

Kramar*

2011-04-26 @ 22:54:22
Postat av: Isabelle

Kramar*

2011-04-26 @ 22:55:38
Postat av: Susanna

Haha! Grattis till båten! Bra jobbat, vilket flyt :) Stort lycka till med seglingen nu, ta det försiktigt ;)

2011-04-26 @ 22:57:42
Postat av: Uddevalla Sara Du Vet ;)

Scaryy... Jag var också på museet idag ^^ Haha...

Fina bilder på diiiig! :) Men du är ju alltid fin så attee ;)

Tycker du ska ta med mig, Anna och Mia ut till smögen och åka båt med oss! :D Det vore ju great! ;) hahah

Ha de bra! ;)

Saknar dig :'(<33 Hoppas vi ses snart igen!! :D

KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM!

2011-04-26 @ 22:57:49
URL: http://sarabergstrom.bloggplatsen.se
Postat av: Nathalie

Haha äälskar din humor !!!

Låter som din dag har varit toppen :) haha dikten va jätte bra det gillas.Båten va jätte fin och det är du mä :) Längtar tills man får höra låten oxå dä blir säkert nice :D

Kram Nathalie

2011-04-26 @ 23:00:30
Postat av: Nathalie

Haha äälskar din humor !!!

Låter som din dag har varit toppen :) haha dikten va jätte bra det gillas.Båten va jätte fin och det är du mä :) Längtar tills man får höra låten oxå dä blir säkert nice :D

Kram Nathalie

2011-04-26 @ 23:03:20
Postat av: Minna

Du är en fin kille Daniel

Jag ska till smögen

i sommar då kanske vi ses :)



Ska bli kul att höra er låt, längtaaar:)

Kram

2011-04-26 @ 23:08:28
Postat av: becka

Måste man inte ha körkor, tillstånd och en massa skit för en sån :-P Jag menar, min gammelfarfar fick ju inte ens ha en roddbåt i en öde sjö... :-P

2011-04-26 @ 23:08:56
Postat av: Minna

Du är en fin kille Daniel

Jag ska till smögen i sommar då

kanske vi ses:)



Ska bli kul att få höra er låt, längtaar

Kram

2011-04-26 @ 23:14:39
Postat av: Anna

Hahahaha grattis till båten daniel ;) hahah!



och JA du är olagligt söt! och otroligt saknad och ja, en massa. ska jag fortsätta? :) haah.. ne okej.



DU ÄR BÄST PUNKT SLUT (UTROPSTECKEN)

ha det bäst!!



kramkram//Kinna

2011-04-26 @ 23:15:46
URL: http://liifeofannaa.blogg.se/
Postat av: Gisela isgren

hej daniel sötnos vännen allt väl med dej ikväll? Det är bra med mig. vad kul att du har köpt båt idag som du ska köra med till smögen med sen och sånt vad kul för dig daniel vännen. vad fina bilder på dig min finaste daniel till snygging till vän. du är ju så het och snygg och söt daniel så man nästan smälter så fort man ser dig vännen min haha. vad bra att du har haft en bra dag idag vännen. jag är glad över att ha en sån snäll omtänksam härlig och go nära vän som dig daniel vännen. jag bryr mig väldigt mycket om dig som vän det ska du veta. jag tycker om att läsa alla dina blogg inlägg daniel för dem är så bra och söta och fina inlägg för man blir alltid rörd och berörd av dina inlägg sötnos. ha en fortsatt bra vecka nu daniel vännen kram Gisela ha de jätte bäst sköt om dig vi höres snart.

2011-04-26 @ 23:28:39
URL: http://gissansliv.blogg.se/
Postat av: Gisela isgren

hej daniel sötnos vännen allt väl med dej ikväll? Det är bra med mig. vad kul att du har köpt båt idag som du ska köra med till smögen med sen och sånt vad kul för dig daniel vännen. vad fina bilder på dig min finaste daniel till snygging till vän. du är ju så het och snygg och söt daniel så man nästan smälter så fort man ser dig vännen min haha. vad bra att du har haft en bra dag idag vännen. jag är glad över att ha en sån snäll omtänksam härlig och go nära vän som dig daniel vännen. jag bryr mig väldigt mycket om dig som vän det ska du veta. jag tycker om att läsa alla dina blogg inlägg daniel för dem är så bra och söta och fina inlägg för man blir alltid rörd och berörd av dina inlägg sötnos. ha en fortsatt bra vecka nu daniel vännen kram Gisela ha de jätte bäst sköt om dig vi höres snart.

2011-04-26 @ 23:29:01
URL: http://gissansliv.blogg.se/
Postat av: Gisela isgren

hej daniel sötnos vännen allt väl med dej ikväll? det är bra med mig. vad roligt att du har köpt en båt som du kan köra med till smögen sen vännen. vad söta och fina och bra bilder på dig sötnos vännen. bara man ser bilder på dig så smälter man asså för du är så grymt snygg och het och sött som socker sötnos daniel och du är en sån snäll omtänksam go härlig glad kille som får en glad och du får mig alltid att må bra med när man pratar med dig på chatten lite då och då på facebook. du kan väl svara någon gång snart på mina logg inlägg så blir jag jätte glad. hoppas att din påsk var bra daniel. jag saknar dig massor vännen och tänker på dig och längtar efter att få se dig snart min finaste vän. hoppas på att få höra dina nya låtar snart vännen.

kramar Gisela du är bäst och grym älskar dig massor

2011-04-26 @ 23:34:57
URL: http://gissansliv.blogg.se/
Postat av: Annie

Dikten var ju superskoj!

Bilderna gillas skaprt ;)

Hahaha.. En aning impulsivt att köpa en båt men det är väl så man ska göra ibland, göra det som faller en in :D Båten ser ju finfin ut i alla fall. Lycka till med att lära er segla. Hahaha du får kanske snacka med Olle ;D

2011-04-27 @ 07:32:39
Postat av: cille

roligt med en båt då kan du ju fara var du vill.

ha en bra vecka

HA DET GOTT

2011-04-27 @ 07:45:46
Postat av: Sofia L

Båtägare minsann! :D inte varje dag man köper en båt :) gillas!

Kom att tänka på att jag har släkt uppe i Smögen xD vi kanske ses däruppe sommar! (även fast det nog tyvärr inte är så sannolikt men man vet aldrig) det är ju alltid så mkt folk i Smögen på sommaren xD



Ser fram emot att höra lite nya låtar! :)



Många kramar!

Sofia

2011-04-27 @ 08:03:43
Postat av: Michaela

Sjuukt fina bilder <3 :)<3

2011-04-27 @ 08:30:43
URL: http://michlan.blogg.se/
Postat av: Karo

Kul med en båt till sommaren! :)

Lika söt som alltid är du! <3

2011-04-27 @ 08:46:24
URL: http://karoliinaylikorpi.blogg.se/
Postat av: C

Drog mig för att kommentera men måste bara säga hur avundsjuk jag är på er fina båt. Det är Exakt en sådan jag vill ha och drömmer om!! Min morfar har en sådan jag vill köpa och fixa upp men min mamma avråder mig starkt (då hon själv har segelbåt och vet hur mycket jobb det är med den). hmm, man kan säga att "you are living my dream" :( Men tur att någon gör det i varje fall!

2011-04-27 @ 09:47:07
Postat av: camilla

först måste jag ge dig (er) creds för den nya låten!! så otroligt fin, blev fast från första sekund <3!



JAA, diggar spontana härliga köp, du kan ju fråga Olle om hjälp? :D han seglar väl? :)



puss PUSS <3

2011-04-28 @ 13:50:14
URL: http://admin.nextinfashion.se/samila
Postat av: ella

jag ska bli mer som dej. du inspirerar mej.

2011-04-28 @ 15:19:33
Postat av: Moa

kul med båten! :D får man följa med er i sommar när ni ska segla? ;)

2011-04-28 @ 19:25:39
URL: http://moasphotos.blogg.se/
Postat av: Elin

måste bara säga att den tröjan på bilden är sjukt snygg! :)

2011-04-30 @ 00:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0