När is och snö släppt taget, om väg och trottoar
Och fjolårshundbajs, grushögar och burkar ligger kvar
När varje caffe latte blir beställd som Take away,
och dricks upp vid nån husvägg där nån blekfet solar sig.

När knoppar brister här och där, och vitsippor slår ut
När folk som suttit inne tar på skorna och går ut.
När alla vill va lättklädda, och ingen vill va svår.
När Sveriges städer tinar upp. ja då, DÅ är det vår. 

Då lyser parker upp av engångsgrillars glöd.
Och alla mänskor vill ha öl och korv med bröd.
nån hackar fruktsallad och häller i en skål,
och varje kille med gitarr kör wonerwall.
Då putsas fönster rent från stänk och stoft och sot.
Alla garage i Sverige rensas rent från skrot.
Trädgår´n får liv igen med jord som köpts i säckar.
OCH....
I varje blomrabatt syns käringarnas häckar.
Då är det vår.
DÅ är det VÅR! 

-----------------------------------------------------------------------------------------
Hej alla fantastiska bloggläsare som trots mina tämligen bleka blogginlägg ändå klamrar sig fast vid datorerna och slirar in på min blogg då och då. TACK för det. Och Tack för allt annat förresten.
- Vadå? Tänker ni...
Ja, men inte vet jag, men något har ni säkert gjort. Och jag gillar´t!  ... tror jag.

Själv sitter jag och skriver manus inför veckans bravader. Det är min grej tror jag... manus. Lite i alla fall. Jag gillar röda trådar och att snacka inför folk - Så det här blir görbra tror jag. Jag har bl.a. ett bröllop på lördag som jag ser fram emot. Det är så härligt att sjunga i kyrkan. Det ekar änna gött, på så sätt va! 

Titta vilka underbart fantastiska bilder jag har tagit! 



Kram




Kommentarer
Postat av: RosN

Snygga bilder:D,

Trodde först att du tagit de från google innan jag läste att du tagit de^_^

2011-05-10 @ 18:36:57
Postat av: Elin

Vilka låtar ska du sjunga på bröllopet? :)

2011-05-10 @ 18:58:01
URL: http://eliiiinhs.blogg.se/
Postat av: Anna

haha lyssnade på den låten eller vad man nu ska kalla det nyss. Detta va läskigt ;) haha.. btw så kollar jag din blogg 1 gång i minuten känns det som. Man vill liksom inte missa något inlägg när det väl kommer ett vettu ;) haha!



haha, varsågod säger jag ;) hoppas att du gillar detta tex som jag gjorde? http://liifeofannaa.blogg.se/2011/may/utkast-maj-8-2011.html#comment HAHA..! Det tog seriöst en hel dag att skriva och ladda upp bilderna och sen tog det en dag innan inlägget publicerades. TREVLIGT. :) skulle va roligt om du checkade :D



lycka till på spelningen och så hörs vi väl snart.

FINA BILDER! du är grym, och kameran gör nog väldigt mycket med. KRAMAR//kinna-bollen ♥

2011-05-10 @ 19:51:44
URL: http://liifeofannaa.blogg.se/
Postat av: Gabriel

Hej.. Cool blogg och schysst design.. Inspirerande.. Har själv startat en pappablogg om mitt liv som ensamstående pappa till Leon och Mio.. Bröderna Brothers.. Kul att skriva om våra äventyr tillsammans.. Kram Gabriel..

2011-05-10 @ 20:00:37
URL: http://gabrielgavric.blogg.se/
Postat av: josefine

Sommarens snyggaste och hetaste Converse till salu. Helt unika och helrätt just nu med USA-ränderna. Perfekt till jeansshortsen i sommar, först till kvarn gäller STORLEK 38: http://bloppisjosse.blogg.se/2011/may/2-par-unika-converse-inkopta-i-london.html

2011-05-10 @ 20:07:39
URL: http://bloppisjosse.blogg.se/
Postat av: cille

vad kul. finA BILDER!

HA DET GOTT DANIEL

2011-05-10 @ 20:10:56
Postat av: cille

vad kul. fina bilder

HA DET GOTT

2011-05-10 @ 20:12:08
Postat av: Nathalie

Fina bilder:) Haha o låten ä as kul x)

Kram Nathalie

2011-05-10 @ 21:41:13
Postat av: Sara

Kollar din blogg väldigt ofta nu för tiden ;) haha har liksom blivit en vana att kolla den så fort man är inne på datorn (A)

Lycka till på bröllopet! :D Ja, det ekar härligt i U-a kyrka.. (eller är det där du ska spela? haha men det ekar härligt i alla kyrkor! :D) haha

Fina bilder hörru! :)

Aliiiice!<3 Fin hon är :)

Kram! (jag tror inte du har riktigt fattat än att jag saknar dig SUUUUPER mycket??? Jag kunde inte ens koncentrera mig på matten idag... satt och skrev upp hela Drifting From Home låten ist (A) hahah... men men... Hoppas vi ses..SNART!! <3

//Bergis-goingen ;)

2011-05-10 @ 22:00:55
URL: http://sarabergstrom.bloggplatsen.se
Postat av: Karo

Man kan ju inte låta bli att kolla din blogg flera gånger per dag! Vill ju inte missa när du uppdaterar! :)

Btw, vilken gullig katt! :) Kram!

2011-05-11 @ 11:58:25
URL: http://karoliinaylikorpi.blogg.se/
Postat av: Fanny<3

Heheh Kuul Låååt! ;) Fiiiina Bilder!! <3 ;)



Ha Det Bra! :P <3



KraaaaamxD<3

2011-05-11 @ 14:42:02
Postat av: M

"När alla vill va lättklädda, och ingen vill va svår."

Haha jasådu?! Barnvänligt ;)

2011-05-12 @ 00:27:30
URL: http://maha.webblogg.se/
Postat av: Anonym

HAHA, VILKEN SÖÖÖT KATT :dd

2011-05-12 @ 19:11:00
Postat av: johanna

söt katt

2011-05-18 @ 18:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0