Man ska inte läsa... Varför?

För att man kan bli riktigt, riktigt ledsen. 

Kritiker och recensenter är en yrkesgrupp som jag aldrig kommer att förstå mig på. Jag har svårt att se vem det hjälper att ge en färdig produkt - som en skiva, en film eller ett framträdande - ett visst antal solar, stolsten eller gräsrötter (eller vad det nu må vara). Vare sig kritiken är bra eller löjligt dum. 

Jag hade önskat att folk kunde bilda en egen uppfattning om saker innan man ska få inpräntad i bakhuvudet att "Jay Smith´s skiva är lika bra som en överstruken geting". Men, det kanske bara är jag.

Att en persons uppfattning på något sätt skulle vara synonymt med den allmäna uppfattningen är enligt mig ren galenskap.


Paradoxen är dock, att även jag blir glad om någon skriver något bra om mig. Självklart! Men jag tycker att allting är upp till var och en - Och folk påverkas subliminalt mer än vad vi tror...


Men, nog om detta nu. Jag hittade detta när jag var ute och surfade förut. Roligt att läsa, absolut. Jag blev superglad. :) Men var det nödvändigt? Jag vet inte...


(krönika om Idolturnén)

;

Kvällens klassiska: Linnea vet hur man tar en publik på klassiskt schlagermanér - man slänger in ett klädbyte. Därefter ser man till att byta stass inför varje nummer.   

Kvällens snyggaste: Minnah, Elin och Linneas övergång till Like A Prayer - och självklart Jay Smiths hyllade entré till just densamma.

Kvällens saknade: Andreas Weise showskills självklart

Kvällens minnesvärda: Daniel Norberg som överträffade alla förväntningar och tar scenen på det mest sympatiska sätt. Hans tolkningar av "High And Dry" och "Don't Look Back In Anger" lämnar få oberörda.


/ Daniel


Kommentarer
Postat av: rebecca

jag håller så med dig! funderar på det med ibland, vad det är till för nytta att folk ska sitta och tycka om sånt som är en smaksak. kan man inte bara få tycka om det man tycker om?! tänkar att det är väl bra att tycka om saker och ting:) du är i alla fall grym!

2011-05-18 @ 00:26:44
Postat av: Jenny

Det om dig stämmer hur bra som helst.

2011-05-18 @ 00:27:32
URL: http://nattkatten.blogg.se/
Postat av: cille

jag vet inte vad jag ska skriva.

HA DE GOTT

2011-05-18 @ 07:26:12
Postat av: Anna

du har så rätt! Det är upp till var och en vad man tycker och tänker, inget som någon annan ska bestämma!

Men iaf, det stämmer bra på dig. Precis som i Örebro, haha! :D sheet, saknar den dagen mer än vad någon någonsin kommer kunna ana..! STOR KRAM! du é bäst :)

2011-05-18 @ 07:36:53
URL: http://liifeofannaa.blogg.se/
Postat av: Suzette

Håller med krönikören om Idol turnéen, du lämnade få av oss i publiken oberörda.

2011-05-18 @ 12:33:15
Postat av: Karoliina

Det stämmer det du skrev. Alla får ju tycka som de vill! Tror det stämde det som dom skrev om dig! Och av mig kommer du alltid att få 5/5 gräsrötter! :P <3

Jag satt och tänkte på dig i skolan en lektion och fick lust att klottra lite i mitt häfte. ;) Så här blev det!

http://karoliinaylikorpi.blogg.se/2011/may/drifting-from-home.html

2011-05-18 @ 17:17:45
URL: http://karoliinaylikorpi.blogg.se/
Postat av: Malin

Du är fantastisk Daniel så är det bara :)

2011-05-18 @ 17:28:06
Postat av: siri

Jag fattar såklart vad du menar, fast jag ser en recension som en sammanfattning och tycker det kan vara skoj att läsa om tex en film man vill se. Eller läsa om någon konsert man är nyfiken på men inte själv gick på. Och som sagt är en recension inte baserad på någon fakta utan bara är en enda persons åsikt. Därför ska man lyssna lika lite på en recensents ord som vad någon Sture från Borås tycker! :)

tjo!

2011-05-19 @ 22:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0